آفتاب

رئیس‌جمهوری اکوادور به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2017

رئیس‌جمهوری اکوادور به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2017

رئیس‌جمهوری اکوادور اعلام کرد، علی‌رغم محدودیت دو دوره‌ای برای رهبران این کشور از سوی قانون اساسی، می‌خواهد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 نامزد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رافائل کوره‌آ"، رئیس‌جمهوری اکوادور در سخنرانی هفتگی خود در رادیو اعلام کرد: پس از انتخابات محلی که نشان داد حزب حاکم "آلیانزا پائیس" از یکسری بداقبالی‌ها در رنج است، قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 کشورش نامزد شود.

کوره‌آ که از سال 2007 در مسند ریاست جمهوری اکوادور است، یک رهبر سوسیالیست و یکی از برجسته‌ترین رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین محسوب می‌شود و در فوریه 2013 برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری اکوادور انتخاب شد. این آخرین دوره‌ای است که بنا بر قانون اساسی اکوادور وی توانسته بر اساس آن رئیس‌جمهوری این کشور را بر عهده بگیرد.

حزب کوره‌آ که اکثریت کنگره اکوادور را بر عهده دارد، تصمیم گرفته تا متممی را برای قانون اساسی ارائه کند که بر اساس ‌آن، کوره‌آ بتواند یک بار دیگر در مقام ریاست جمهوری قرار بگیرد.

رئیس‌جمهوری اکوادور افزود: ما به نیروهای جناح راست بین‌المللی اجازه نمی‌دهیم تا اکوادور را بدزدند. ما آماده دفاع از انقلاب دموکراتیک شهروندانمان هستیم.

تحت اوضاع کنونی اکوادور که در سال 2008 پس از برگزاری رفراندوم به تصویب رسید، مقام‌های منتخب این کشور شامل رئیس‌جمهور ممکن است تنها بتوانند یکبار دیگر بتوانند در بخش دولتی انتخاب شوند.

رئیس‌جمهوری اکوادور افزود: ضرورت دارد که به صورت جدی درباره محدودیت‌هایی که ما بر انتخابات مجددی اعمال کردیم، تفکر کنیم.

انتهای پیام

کد N155966

وبگردی