آفتاب

امنیت ملی پاکستان با تهدید "تروریسم هسته‌ای" روبروست

امنیت ملی پاکستان با تهدید "تروریسم هسته‌ای" روبروست

اسناد سازمان امنیت ملی پاکستان نشان می‌دهد که امنیت داخلی این کشور علاوه بر تهدیدات سنتی و غیرسنتی با تهدید تروریسم هسته‌ای نیز روبرو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، سند 94 صفحه‌ای امنیت ملی پاکستان که ظرفیت دستگاه‌های امنیت داخلی موجود را بررسی می‌کند، حاوی تعدادی از تهدیدات امنیتی است که از جرایم خیابانی گرفته تا احتمال استفاده تروریست‌ها از مواد شیمیایی و بیولوژیکی و همچنین تروریسم هسته‌ای را شامل می‌شود. این در حالی است که این سند، میزان تهدید تروریسم هسته‌ای را مشخص نکرده است.

بر اساس این سند، جدا کردن تهدیدهای سنتی همچون جرایم سازمان‌یافته و آدم‌ربایی از تهدیدهای غیرسنتی همچون تروریسم، فرقه‌گرایی، افراطی‌گری، نظامی‌گری و شورش طالبان و القاعده دشوار است. طبق این سند، نواحی شهری پاکستان در سال‌های اخیر، مرکز حوادث تروریستی بوده‌اند.

بر اساس آمارهای موجود از 2010 تا 2013 در نواحی شهری پاکستان 2820 حادثه تروریستی رخ داده است. هم‌چنین این سند نشان می‌دهد که 33 سازمانی که در زمینه امنیت داخلی پاکستان فعالیت می‌کنند، حدود 600 هزار عضو دارند که از تعداد ارتش پاکستان بیشتر است. این در حالی است که حدود 56 هزار پست در سازمان‌ها همچنان بدون متصدی باقی مانده‌اند.

این سند نشان می‌دهد که موضوع سرمایه‌گذاری در تروریسم، در پاکستان بررسی و پیگیری نمی‌شود در حالی که برخی سازمان‌های خیریه، پیوند بین افراطی‌گری و جرایم سازمان‌یافته هستند.

انتهای پیام

کد N155900

وبگردی