آفتاب

برگزاری انتخابات مجدد در تایلند

برگزاری انتخابات مجدد در تایلند

تایلند امروز (یکشنبه) شاهد برگزاری انتخابات دوباره در پنج استانی است که ماه گذشته میلادی با مداخله معترضان موفق به برگزاری انتخابات نشده بودند. مقامات تایلندی اعلام کردند که انتخابات به آرامی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام کمیته انتخاباتی تایلند، انتخابات دوم فوریه در 69 حوزه از 375 حوزه رای‌گیری در سراسر این کشور با مداخله معترضان ناکام ماند، اما به گفته پوچونگ نوتراونگ، مدیرکل این کمیته، رای‌گیری امروز به طور مسالمت‌آمیز در جریان است.

این در حالی است که سوتهپ تائوگسوبان، رهبر اپوزیسیون تایلند امروز اعلام کرد که مخالفان دولت، به جز پارک لومپینی، نواحی دیگر بانکوک را رها خواهند کرد.

علاوه بر این، برگزاری انتخابات در دیگر استان‌های این کشور در ماه آوریل، همچنان از سوی دادگاه عالی تایید نشده است. موضوع پیروزی یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند در انتخابات جدید این کشور به دلیل حمایت بالای او در نواحی روستایی حتمی به نظر می‌رسد.

با این وجود تائوگسوبان اظهار داشت: به کسانی که نگران هستند که ممکن است تسلیم شوم ضمانت دوباره می‌دهم که مرد مسنی همانند من حتی نمی‌داند چگونه باید تسلیم شود. میلیون‌ها نفر از من حمایت می‌کنند و این اقدام ما عقب‌نشینی نیست.

تاکنون 23 تن در اعتراضات تایلند که از 30 نوامبر با هدف سرنگونی دولت شیناواترا آغاز شد، کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N155627

وبگردی