آفتاب
رییس دادگستری آذربایجان شرقی:

واژه حقوق بشر در دست برخی دست‌آویز ظلم به دیگران شده است

واژه حقوق بشر در دست برخی دست‌آویز ظلم به دیگران شده است

رییس هیات امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در شمالغرب کشور گفت: تحریم اقتصادی در هیچ مذهبی مجاز نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی در پیش‌نشست همایش ملی «تحریم‌های اقتصادی و حقوق بنیادین بشر»، گفت: در زمان پیامبر اسلام(ص) و در جنگ‌های مختلف ایشان تاکید داشتند تا اصول و حقوق بنیادین بشر که همانا رعایت احوال کودکان، زنان، پیران و غیره می‌باشد، در نظر گرفته شود.

وی افزود: کره خاکی باید توسط اشرف مخلوقات آباد شود و انسان‌های با کرامت باید آبادگر این عرصه باشند؛ بنابراین تحریم حقوق بنیادین بشر شامل مواد غذایی و دارویی حق کسب و مسکن و غیره مجاز نبوده و اگر موارد مذکور مورد تهدید قرار گیرند تحریم‌کنندگان از انسانیت خود خارج و جایگاه آن را مخدوش ساخته‌اند.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را مجازات کند ولی توان آن را ندارد، افزود: چون آمریکا مجازات اصلی را نمی تواند اجرا نماید به این نوع سنگ اندازی ها و ایجاد جو روانی منفی اقتصادی روی آورده است که در هیچ مذهبی جایز نیست.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام برای نخستین بار تحریم‌های اقتصادی را در جریان شعب ابی طالب تجربه کرده است، افزود: سران قریش وقتی دیدند در مقابل منطق برّان رسول اکرم(ص) توان مقابله با اسلام را ندارند بنی هاشم را که از ایشان حمایت می کردند از شهر مکه بیرون کردند و آنان را به تمام معنا تحریم اقتصادی نمودند، ولی مسلمانان مقاومت کردند و در نهایت منتهی به پیروزی آنان گردیده و اسلام جهانگیر شد.

شریفی با بیان اینکه در دنیای پیشرفته امروز نیز تعدادی ابوجهل‌ها بر سرنوشت انسان‌ها مسلط شده‌اند، افزود: در دنیای کنونی نیز برخی افراد کارهایی را مرتکب می‌شوند که 1500 سال پیش ابوجهل‌ها انجام می‌دادند.

وی بیان کرد: محدودیت‌هایی که در پی تحریم‌های صورت گرفته اتفاق می افتد مساوی با اعدام و نابود کردن علنی انسان‌هاست، به طوری که فجایع آن در برخی کشورها بسیار مشهود است.

شریفی با بیان اینکه مواردی که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده جزو حقوق بنیادین بشر هستند، افزود: امروز به‌واسطه تحریم‌های دارویی صورت گرفته توسط غربی‌ها در چند سال اخیر انسان‌های بی‌گناه زیادی به‌خاطر عدم دسترسی به دارو از بین رفته و زندگی را بدرود گفته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا به خاطر عدم دسترسی به غذا عده‌ای جان می دهند، افزود: این در صورتی است که تحریم‌کنندگان برخوردار از غذا سالانه میلیون‌ها تن گندم را به دریا می‌ریزند، اینها حقایق زمان ماست.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: در دنیای امروز واژه‌های مقدس و والای عدالت، حقوق بشر، حقوق شهروندی و امثال آن در دست عده‌ای دست‌آویز ظلم به دیگران شده است تا به اهداف غیرمشروع خود برسند.

رییس هیات امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در شمالغرب کشور برگزاری این همایش را فرصت مغتنمی برای بررسی جوانب مختلف تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان دانست و افزود: با نگاهی کوتاه به قوانین و اصول بین‌المللی و دین مبین اسلام به راحتی می‌توان دریافت که تحریم‌ها به‌دور از کرامت انسانی هستند.

انتهای پیام

کد N155570

وبگردی