آفتاب
معاون تبلیغ حوزه:

هدف از تاسیس مدارس سفیران هدایت پاسخ به نیازهای روز کشور است

هدف از تاسیس مدارس سفیران هدایت پاسخ به نیازهای روز کشور است

معاون تبلیغ حوزه، فلسفه تاسیس و راه‎اندازی مدارس سفیران هدایت را پاسخگویی به نیازهای حوزه و روز کشور ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه‎های علمیه سفیران هدایت، در قم با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری حوزه علمیه سفیران هدایت گفت: این طرح به دنبال جبران نقایصی بود که در حوزه علمی و تبلیغی در جامعه وجود داشت و با حمایت‎های اعضای شورای عالی حوزه این کار آغاز شد.

وی افزود: در این مدارس سعی شد تا با استفاده از ظرفیت‎های خاص حوزه به توسعه علوم حوزوی در بین نسل جوان به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه اقدام شود.

نبوی با بیان این‌که «برای پایه‌گذاری اصول علمی این مدارس فعالیت زیادی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به مقایسه نظام‌های آموزشی و تربیتی دانشگاه‌های بزرگ جهان و کشور و حوزه‌های علمیه اشاره کرد» تصریح کرد: می‌توان اطمینان داشت طلاب این مدارس، آماده پاسخ‌گویی به سوالات متعدد دنیای امروز و رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی کشور هستند.

معاون تبلیغ حوزه با اشاره به دروس و آموزش‎هایی که در این مدارس ویژه طلاب انجام می‎شود، گفت: طلاب در این مدارس علاوه بر آموزش دروس فقه و اصول و ادبیات و تاریخ و... راه‎های انتقال این مفاهیم را به مردم می‎آموزند.

معاون تبلیغ و آموزش‎های کاربردی حوزه، تصویب مدرک سفیران هدایت به عنوان مدرک سطح 2 حوزه را یکی از فعالیت‎های مهم حوزه در این رابطه دانست و گفت:‌ طلاب سفیران در طول 5سال، آموزش‌های دقیق و تخصصی را فرا می‎گیرند و از جمله تحول‌هایی که در این مدارس ایجاد شد می‌توان به آموزش غیر حضوری، تصویب سطح 3 سفیران و تصویب گرایش‌های سطح 3، تصویب نقل و انتقال عادی همچنین راه‌اندازی فقه و اصول سفیران بر پایه شاگردمحوری اشاره کرد.

مدیر مرکز تخصصی آموزش‎های تبلیغ حوزه گفت: گزینش طلاب سفیران هدایت، بسیار مهم است؛ جامعه هدف در این مدارس، دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی و سال آخر دبیرستان هستند که در این زمینه باید در ابتدا سراغ مدارس تیزهوشان، مدارس امین و مدارسی برویم که دانش‌آموزان نخبه در آنجا فعالیت‌ می‌کنند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه یادآور شد: برای جذب این جوانان، باید به نکات مختلفی توجه شود که از آن جمله می‎توان به نشاط، سرزندگی، توان هوشی، داشتن روحیه طلبگی و... اشاره کرد.

نبوی با اشاره به نقش ائمه جماعات، مدیران مدارس، امامان جمعه و مبلغان طرح هجرت در جذب دانش‌آموزان به مدارس سفیران، گفت: باید با جذب استعدادهای نخبه، آنها را با گذراندن دوره‌های تخصصی، برای ورود به عرصه طلبگی آماده سازیم.

وی در پایان از فعالیت 61 شعبه سفیران هدایت در کشور خبر داد.

انتهای پیام

کد N155569

وبگردی