آفتاب
با عنوان بشیران جوان

دو هزار مبلغ در تعطیلات نوروز به سراسر کشور اعزام می‌شوند

دو هزار مبلغ در تعطیلات نوروز به سراسر کشور اعزام می‌شوند

مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از فعالیت حدود 12 هزار مبلغ در چرخه فعالیت‌های تبلیغی در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود دو هزار مبلغ با عنوان «بشیران جوان» در ایام تعطیلات نوروز اعزام می‌شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از فعالیت حدود 12 هزار مبلغ در چرخه فعالیت‌های تبلیغی در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود دو هزار مبلغ با عنوان «بشیران جوان» در ایام تعطیلات نوروز اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلام عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: یک دسته از مبلغینی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ساماندهی و بکارگیری شده‌اند به عنوان بشیران جوان هستند که طلاب جوان حوزه‌های علمیه از پایه‌های تحصیلی چهار تا شش حوزه به صورت غیرملبس و غیرسنتی مبادرت به تبلیغ چهره به چهره در میان بستگان، اقوام، دوستان و هم‌کلاسی‌های خود و کودکان و نوجوانان محل خودشان می‌کنند.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ایام تعطیلی حوزه‌های علمیه یعنی تابستان و ایام عید نوروز این طلاب را در محل‌های خود به عنوان مبلغ در قالب بشیران جوان اعزام می‌کند که در ایام اوج رفت و آمدها و دید و بازدیدها در بین بستگان خود مبادرت به امر به معروف و نهی از منکر، بیان احکام و معارف اسلامی کنند.

مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، احکام و نماز برای کودکان و نوجوانان را از دیگر وظایف بشیران جوان ذکر کرد و گفت: آنها با همیاری و همکاری روحانیون محل مراسمات و مناسبت‌های مذهبی و ملی را برگزار می‌کنند که این مبلغان برای کادرسازی شبکه تبلیغ تربیت می‌شوند تا بتوانند در مسیر تبلیغ، پرورش پیدا کنند و مبلغ رسمی باشند.

موسوی اضافه کرد: برای این مبلغان پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات تشکیل شده و دوره‌های آموزشی ویژه تبلیغ چهره به چهره بشیران جوان برگزار می‌شود و همچنین محتوای تبلیغی ویژه مبلغان تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

برگزاری همایش بشیران جوان با سخنرانی حسینی بوشهری

وی با بیان این‌که «در تعطیلات نوروز سال 93 حدود دو هزار نفر از این مبلغان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند» گفت: بیستم اسفند ماه همایش علمی، کاربردی و توجیهی بشیران جوان با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود و این مبلغان به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: امیدواریم طلاب جوان با حضور خود در وطن و زادگاه خودشان در میان اقوام و آشنایان و دوستان سابق خود با تشکیل جلسات تبلیغی، فرهنگی، حلقه‌های معرفت و جلسات خانوادگی و با حضور در بین کودکان و نوجوانان و جوانان به تبلیغ بپردازند.

موسوی اضافه کرد: حضور در مساجد، امامزادگان و اماکن تفریحی و ورزشی که جوانان و نوجوانان بسیاری در این اماکن حضور پیدا می‌کنند و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، راهنمایی مسافرین و پاسخگویی به سوالات شرعی آنها در مبادی ورودی شهرها از جمله دیگر وظایف بشیران جوان است.

وی در پایان از ثبت و تشکیل نزدیک به 40 هزار پرونده تبلیغی در امور اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ابتدا تاکنون خبر داد.

انتهای پیام

کد N155557

وبگردی