آفتاب

رسانه چین سفیر سابق ‌آمریکا را "طاعون" و "موز گندیده" خواند

رسانه چین سفیر سابق ‌آمریکا را "طاعون" و "موز گندیده" خواند

یک سرویس خبری دولتی چین با انتشار مقاله‌ای که در آن سفیر سابق آمریکا در پکن را "نژادپرست" خوانده است، خشم بسیاری را در داخل و خارج این کشور برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سر مقاله‌ای که در یک سرویس خبری مهم دولت چین در خصوص گری لاک، سفیر سابق آمریکا در چین منتشر شد، از او به عنوان "موز گندیده" و "طاعون" یاد شده بود که نشان‌دهنده نفرت شدید ملی‌گراهای چین از اولین سفیر چینی-آمریکایی واشنگتن در پکن است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه ‌آمریکا گفت که این کشور پاسخی به این توهین‌ها نخواهد داد. این در حالی است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از گری لاک به عنوان "قهرمان شرافت انسانی و حامی سرسخت ارزش‌های آمریکایی" یاد کرده است.

او در دوره دو ساله و نیمی که سفیر آمریکا در پکن بود، با دو مشکل حساس دیپلماتیک روبرو شد که در یک مورد یک فعال و در مورد دیگر یک مقام فراری به سفارتخانه آمریکا پناه بردند.

"موز" در آسیای شرقی یک واژه نژادپرستانه است که برای کسانی به کار می‌رود که به‌رغم رنگ پوستشان، به دنبال ارزش‌های غربی باشند.

در این مقاله، گری همچنین به دلیل عدم توانایی برای تکلم به زبان چینی مورد سرزنش قرار گرفته است. گری لاک روز پنج‌شنبه در آخرین کنفرانس خود به عنوان سفیر آمریکا شرکت کرد و این سمت را ترک کرد. توهین‌های مطرح شده در این مقاله با محکومیت شدید در چین روبرو شد.

انتهای پیام

کد N155531

وبگردی