آفتاب

وزیر خارجه یونان امروز به اوکراین می رود

وزیر خارجه یونان امروز به اوکراین می رود

تهران - ایرنا - ˈاوانگلوس ونیزلوسˈ وزیر امور خارجه یونان که کشورش ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، امروز (یکشنبه) به اوکراین سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، این خبر را خبرگزاری ایتالیایی ˈآنساˈ روز شنبه پس از گفت و گویی با ونیزلوس اعلام کرد.

خبرگزاری آنسا اعلام کرد: ونیزلوس ابتدا به شهر ˈماریوپلˈ در ساحل دریای آزوف در نزدیکی کریمه که جمعیت بزرگی از اوکراینی های یونانی تبار در آنجا زندگی می کنند، می رود و سپس از آنجا به کی یف پایتخت اوکراین خواهد رفت.

وزیر خارجه یونان که همچنین معاون نخست وزیر اوکراین نیز به شمار می رود و برای شرکت در کنگره سوسیال دموکرات های اروپا به شهر رم رفته بود، در گفت وگو با خبرگزاری آنسا گفت: اولین مساله در اوکراین جلوگیری از جنگ داخلی و بازگشت به جنگ سرد است.

وی افزود: مساله دوم، سازمان دادن اوضاع از داخل اوکراین با یک دولت فراگیر است؛ فراگیر نه تنها از حیث سیاسی و اجتماعی بلکه از حیث منطقه ای و قومیتی.

وزیر خارجه یونان تاکید کرد: اولویت بعدی، سازمان دادن به یک طرح جهانی برای وضعیت اقتصادی و مالی اوکراین با مشارکت همه طرف ها از جمله اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه است.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چراغ سبز پارلمان را برای اعزام نیروهای نظامی این کشور به اوکراین دریافت کرد.

مترجمام**1078** 1597
کد N155202

وبگردی