آفتاب

مقام پارلمانی روس: اوباما درباره روسیه از خط قرمز عبور کرد

مقام پارلمانی روس: اوباما درباره روسیه از خط قرمز عبور کرد

مسکو - ایرنا - یوری ووروبیف معاون شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیای پارلمان روسیه) اعلام کرد: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با تهدید روسیه از خط قرمز عبور کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اینترنتی روسی گازتارو، ووروبیف روز شنبه گفت: روسیه باید به خاطر اظهارات اوباما درباره اوکراین سفیر خود را از آمریکا احضار کند.

وی به ویژه از اظهارات تهدید آمیز اوباما که گفته است ˈروسیه بهای سنگینی را بابت سیاست خود در قبال اوکراین خواهد پرداختˈ، انتقاد کرد.

مقام پارلمانی روس اضافه کرد: معتقدم که سخنان رییس جمهوری آمریکا تهدید مستقیم است و وی از خط قرمز عبور و به ملت روسیه توهین کرده است.

وی همچنین از تایید بکارگیری نیروی نظامی روسیه در کریمه از طرف شورای فدراسیون استقبال کرد.

امروز همچنین ویاچسلاو اشتیروف معاون دیگر شورای فدراسیون خواستار فراخواندن سفیر روسیه از آمریکا شد.

روابط روسیه و آمریکا در یک هفته اخیر بویژه در روزهای اخیر بخاطر مساله اوکراین و بروز تنش های شدید در منطقه کریمه سرد شده است و مقامهای آمریکایی بارها به روسیه هشدار داده اند.

اوباما روز گذشته حمایت خود را از حکومت اوکراین اعلام کرد.

وی با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص استقرار نیروهای نظامی روسیه در خاک اوکراین، نسبت به عواقب دخالت نظامی در این کشور بحران زده هشدار داد.

اوباما با ابراز نگرانی در خصوص تحرکات نظامی روسیه در خاک اوکراین گفت: هر گونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی موجب ایجاد ناامنی و آشوب های گسترده در اوکراین خواهد شد.

اروپام/2242**518 ** 1597
کد N155065

وبگردی