آفتاب

ارتش سوریه اقدام به پاکسازی قنیطره از مین کرد

ارتش سوریه اقدام به پاکسازی قنیطره از مین کرد

تهران-ایرنا- شبکه خبری المیادین روز شنبه گزارش داد که ارتش سوریه اقدام به پاکسازی میدان های مین در قنیطره واقع در مرز فلسطین اشغالی کرد.

المیادین افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، لشگر چهارم ارتش سوریه در واکنش به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در جمع آوری مین های ˈوادی السعرˈ در بلندی های جولان، مین های کاشته شده در منطقه قنیطره را پاکسازی کرد.

سرتیثˈهشام جابرˈکارشناس نظامی و مدیر مرکز پژوهش های خاورمیانه در گفتگو با المیادین این اقدام سوریه را پس از تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی طبیعی دانست و گفت: پاکسازی منطقه قنیطر به منظور تسهیل در فعالیت ها و تحرکات ارتش سوریه در مقابله با حمله مخالفان از جنوب صورت گرفته است.

وی همچنین فاش کردکه یک سپاه متشکل از سه لشگر نظامی در منطقه ای میان دمشق وقنیطره مستقر شده است که یکی از لشگرها به منظور دفع هر حمله احتمالی تروریست ها از جنوب این کشور به دمشق، به سوی قنیطره پیشروی کردند.

سرتیپ جابر همچنین تاکیدکردکه منافع اسراییل در ادامه جنگ در سوریه نهفته است.

وی در ادامه گفت: اسراییل برای کمک به مخالفان سوری مستقیما دخالت نمی کند، اما از آن ها به عنوان ابرازی جهت تحقیق منافع خود استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: اسراییل در جنگ آینده مخالفان سوریه از جنوب دخالت نظامی نمی کند اما کمک های لجستیکی و اطلاعاتی در اختیار مخالفان قرار می دهد و مجروحان را برای درمان به بیمارستان های خود منتقل می سازد.

ارتش اشغالگر اسرییل منطقه وادی سعار در نزدیک منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی را از مین پاکسازی کرد. این اقدام در پی هشدار اسرائیل به مقامات سوری در خصوص واکنش به هرگونه تیراندازی به سمت مناطق اشغالی سوریه انجام شد.

منابع نظامی سوری تاکید کردند هدف رژیم صهیونیستی از برچیدن مین های وادی، فراهم کردن مقدمات دخالت علنی ارتش اسرائیل در درگیری های داخلی سوریه با هدف جلوگیری از پیشروی های ارتش سوریه در جبهه جولان است.

مترجمام**9329**1856
کد N154993

وبگردی