آفتاب
معاون نهاد ریاست جمهوری آذربایجان:

گزارش وزارت خارجه آمریکا منعکس کننده واقعیت های جمهوری آذربایجان نیست

گزارش وزارت خارجه آمریکا منعکس کننده واقعیت های جمهوری آذربایجان نیست

باکو- ایرنا- ˈنوروز محمداف ˈ معاون نهاد ریاست جمهوری آذربایجان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در این کشور گفت : گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا منعکس کننده واقعیت های جمهوری آذربایجان نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های جمهوری آذربایجان ، این مقام رسمی باکو با رد اتهامات وزارت خارجه آمریکا افزود: مسلم است که ما این گزارش را قبول نمی کنیم. متاسفانه آمریکا مانند همیشه موضع مغرضانه ای نسبت به جمهوری آذربایجان نشان داده و ما اغلب با چنین مواضعی روبه رو می شویم. اگر اینگونه نبود ، ˈساکی ˈسخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد حقوق 613 نفر، از جمله کودکان، زنان و سالمندان بی گناه که 22 سال پیش در یک شب کشته شده اند ،لاقل حرفی برای گفتن پیدا می کرد.

به عقیده این مقام جمهوری آذربایجان ، کسانی که این گزارش را تهیه کرده اند، تلاششان بر این بوده که به جای واقعیت های جمهوری آذربایجان، موضع مغرضانه خود را نشان دهند.

رییس بخش روابط خارجی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان به وضعیت بحرانی بیش از 50 کشور جهان و همچنین وقوع جنگ و درگیری در 10 کشور اشاره کرد و ادامه داد: همه این تحولات خود به خود شکل نمی گیرند.

محمداف به پیشرفت های کشورش در مدت یادشده اشاره کرد و افزود: جمهوری آذربایجان طی 20 سال گذشته ، تحت این شرایط بین المللی به جزیره ثبات و توسعه منظم تبدیل شده است و همه این توسعه را می بینند و ارزیابی می کنند.

وی انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 میلادی را به عنوان نشانه ای از این ارزیابی عنوان کرد و گفت : من مطمئن هستم که ملت جمهوری آذربایجان دستاورد تاریخی خود را یعنی ثبات و توسعه پرشتاب را که طی 20 سال بدست آورده ، از این پس نیز حفظ خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در رابطه با وضعیت حقوق بشر در سطح دنیا در سال 2013میلادی ، اتهاماتی بویژه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته علیه جمهوری آذربایجان مطرح کرده است.

خاورم*1206**1010
کد N154927

وبگردی