آفتاب

مدیر سایت خبری ترکیه : اردوغان تاوان اشتباهاتش را می دهد

مدیر سایت خبری ترکیه : اردوغان تاوان اشتباهاتش را می دهد

آنکارا - ایرنا - ˈضیاء ترک یلماز ˈ مدیر سایت خبری تحلیلی راست خبر ترکیه به تحولات اخیر در این کشور و درگیری بین جماعت ˈگولنˈ و دولت آنکارا اشاره کرد و گفت : ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه تاوان اشتباهات خود را می دهند.

به گزارش ایرنا ، وی به تشدید درگیری ها بین جماعت گولن و دولت آنکارا پس از گذشت نزدیک به دو ماه پس از عملیات فساد مالی و ارتشا در این کشور اشاره کرد و گفت: همپیمانان و شرکای دیروز ، امروز به جان هم افتاده اند.

ترک یلماز افزود: بر اساس نقشه قدرت های خارجی و استعمارگران از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی ، هر 10 سال یکبار سیاست ترکیه باز طراحی می شود که هدف اصلی از این تغییرات ، روی کار آوردن گروهی است که هماهنگ تر و مطیع تر در مقابل سیاست های نظام سلطه باشند.

وی تاکید کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه با اینکه ماهیت جماعت گولن و وابستگی این جماعت به امریکا و رژیم صهیونیستی را می دانست اما این جماعت را به عنوان شریک دولت خود انتخاب کرد که اکنون چوب این شراکت را می خورد.

مدیر سایت راست خبر ترکیه توضیح داد: جماعت گولن، افزون بر اینکه نظام سلطه به سردمداری امریکا را پذیرفته بر ضرورت این سلطه در جهان تاکید دارد تلاش دارد که حزب حاکم عدالت و توسعه را از قدرت دور کند.

یلماز گفت: رهبران حزب حاکم عدالت و توسعه اکنون حق افسوس خوردن ندارند چرا که خودشان نیز به همین شکل به قدرت رسیدند و برای مدت طولانی با شاخه های نظام سلطه در ترکیه همکاری کردند.

خاورم ** 230 **1010
کد N154850

وبگردی