آفتاب

همایش علمی بین المللی دانش آموختگان ایرانی در ترکیه برگزار شد

همایش علمی بین المللی دانش آموختگان ایرانی در ترکیه برگزار شد

آنکارا - ایرنا - چهارمین همایش علمی بین المللی دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی در ترکیه روز شنبه در دانشگاه حاجت تپه آنکارا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور حجت اسلام و المسلمین ˈ علی نظام زاده ˈ نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور در آسیا و اقیانوسیه ،ˈ علیرضا بیکدلیˈ سفیر ایران در ترکیه، برخی از مسوولان ایرانی و ترکیه ای و دانشجویان برگزار شد.

از میان 129 مقاله ارایه شده توسط 216 دانشجو و دانش آموخته ایرانی از 27 دانشگاه در ترکیه و ایران به دبیرخانه این انجمن برای شرکت در چهارمین همایش علمی بین المللی دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی در ترکیه ، 98 مقاله پذیرفته شد.

ˈ فراز صفایی ˈ دبیر انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه در این مراسم گفت : این مقاله ها در گروه های علوم انسانی ، علوم پایه، فنی و پزشکی مورد تایید قرار گرفت و تمامی مقالات انتخابی برای ارایه ، پوستر و چاپ در کتاب مجموعه مقالات چهارمین همایش طبقه بندی شده است.

وی به برگزاری سه دوره موفق همایش علمی دانش آموختگان ایرانی در ترکیه که مورد تائید وزارت علوم نیز قرار گرفت ، اشاره کرد و افزود: در پی برپایی موفق رویداد یادشده تصمیم به برگزاری چهارمین همایش گرفته شد و هدف از برگزاری آن گام نهادن در جهت معرفی توانمندی های علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی در ترکیه بود.

صفایی توضیح داد: ارائه نتایج کارهای پژوهشی انجام شده و در حال اجرا توسط این دانشجویان و مطرح کردن آخرین تحولات و دستاوردهای مهم علمی و فناوری دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی در ترکیه و همچنین بحث درباره برنامه ریزی های پژوهشی و همکاری های مشترک بین دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ترکیه و ایران دیگر اهداف برگزاری این همایش را تشکیل می دهد.

دبیر انجمن علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه ادامه داد: برگزاری این همایش سبب شد که دانشجویان ایرانی نتیجه تلاش های خود را در معرض تماشای ذهن های مشتاق و جویای دانستن و آموختن قرار دهند.

وی تاکیدکرد: شباهت ها و نزدیکی فراوان ایران ترکیه در زمینه های مختلف به ویژه در بخش های فرهنگی و علمی سبب گسترش روابط دو کشور شده است .

ˈ ایرج اسکندر ˈ دبیر همایش علمی بین المللی دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی در ترکیه نیز گفت : برگزاری این همایش سبب شد که دانشجویان نتیجه فعالیت های علمی خود را به نمایش گذارند تا مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: برگزاری همایش های علمی سبب ایجاد ارتباط دانشجویان برای افزایش علم و دانش آنان می شود.

اسکندر ادامه داد: بسیاری از مقالات ارایه شده به این همایش قابل طرح بود که از میان آنان 13 مقاله برگزیده شد.

ˈ یوکسی کایاک ˈ معاون دانشگاه حاجت تپه آنکارا همچنین گفت: جوانان نه تنها آینده سازان کشور خود بلکه آینده سازان جهان هستند .

وی به علاقه مسوولان این دانشگاه برای جذب دانشجویان کشورهای همسایه از جمله ایران اشاره کرد و افزود : مسوولان این دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی عزم جدی دارند .

ˈ ابوالحسن خلج منفرد ˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز گفت : انسان با کسب دانش و علم می تواند جهان را تسخیر کند .

وی افزود : رابطه بسیاری بین دانش اندوزی و شناخت خداوند وجود دارد ، کسب علم یعنی خداشناسی و نزدیکی شدن به خداوند.

رایزن فرهنگی ایران در ترکیه یادآورشد: مسلمانان به خوبی به اهمیت کسب علم واقف هستند و دانشمندان ایرانی و ترکیه ای در گذشته توفیقات بسیاری در این زمینه بدست آورده اند.ما مسلمانان سوابق بسیاری در کسب علم در جهان داریم .

به گزارش ایرنا، برنامه تقدیر از دانشجویان ایرانی دانش آموخته دانشگاههای ترکیه همچنین در این همایش برگزار شد.

خاورم ** 230 **1010
کد N154573

وبگردی