آفتاب
در پی آزادی متهمان به فساد مالی در ترکیه /

رهبر حزب حرکت ملی : دولت اردوعان از راهزنان حمایت می کند

رهبر حزب حرکت ملی : دولت اردوعان از راهزنان حمایت می کند

آنکارا- ایرنا - ˈدولت باغجه لی ˈ رهبر حزب مخالف حرکت ملی ترکیه از آزادی متهمان پرونده فساد مالی به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که دولت ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه حامی دزدان و راهزنان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈتی جی آر تیˈ ، باغچه لی گفت: جمهوری ترکیه دورانی سیاه و بحرانی ترین روزهای تاریخ خود را سپری می کند.

وی در بیانیه ای که منتشر کرد با اشاره به اینکه 5 نفر از متهمان پرونده 17 دسامبر از جمله رضا ضراب بازرگان ایرانی تبار تبعه ترکیه و فرزندان دو وزیر سابق که به اتهام دست داشتن در فساد بزرگ مالی 17 دسامبر 2013 میلادی بازداشت شده بودند با تصمیم شعبه سوم دادسرای استانبول آزاد شدند ، تصریح کرد ، اقدام دادگاه در آزادی این افراد لکه ننگی بر پیشانی عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه دادگاه استانبول تحت تاثیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر و مقامات دولت چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است ، افزود: اردوغان با نجات سارقان و رشوه خواران وجدان افکار عمومی را به شدت جریحه دار کرده است.

رهبرحزب حرکت ملی تاکید کرد ، قضات و دادستان های طرفدار اردوغان با دستوراتی که داده اند ، همه متهمانی را که آلوده به فساد مالی شده اند ، از مصونیت برخودار کرده و راهزنان را آزاد کرده اند.

وی تاکید کرد ، اردوغان و دولت وی مسوول بی اعتمادی روز افزون افکار عمومی ترکیه به دولت و سازمان های حکومتی و وقایع منفی که ممکن است از این پس در ترکیه روی دهد ، هستند.

خاورم ** 2010**230**1586
کد N154234

وبگردی