آفتاب

رژیم صهیونیستی انتشار کامل گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خواستار شد

رژیم صهیونیستی انتشار کامل گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خواستار شد

رژیم صهیونیستی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا تمام اطلاعات در مورد ابعاد نظامی احتمالی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوال اشتاینیتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به دنبال انتشار گزارش رویترز مبنی بر عدم انتشار کامل گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران که قرار بود سال گذشته منتشر شود در بیانیه‌ای اعلام کرد: وظیفه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تمام اطلاعات در مورد ابعاد نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را در اختیار جامعه بین‌الملل قرار دهد، نه اینکه این اطلاعات را به دلیل حساسیت‌های دیپلماتیک پنهان کند.

وی در ادامه با تاکید بر این ادعا که احتمال فعالیت‌های نظامی در برنامه‌های هسته‌ای ایران وجود دارد، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست که این گزارش را کامل و در اولین فرصت منتشر کند.

به نوشته روزنامه حریت دیلی، رژیم صهیونیستی پس از انجام توافق اولیه ایران و گروه 1+5 بارها مدعی شده است که ایران در ازای کاهش برخی از تحریم‌ها چیزی به غرب نداده و به فعالیت‌هایش برای دستیابی به بمب هسته‌ای ادامه می‌دهد. این در حالی است که ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تاکید دارد.

گزارش اخیر سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و ایران به متن توافق اولیه‌اش با گروه 1+5 پایبند بوده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: اسرائیل در منطقه تنها دارنده بمب هسته‌ای است اما همواره مدعی فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران است. این در حالی است که این رژیم برخلاف ایران تاکنون معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده است.

انتهای پیام

کد N153746

وبگردی