آفتاب

البیان: آمریکا به دنبال جنگ طائفی در کریمه است

البیان: آمریکا به دنبال جنگ طائفی در کریمه است

روزنامه اماراتی البیان با ارائه تحلیلی از وضعیت شبه جزیره اوکراین بروز جنگ طائفی در این منطقه را دور از دهن ندانسته و نسبت به اراده آمریکا برای وقوع این جنگ هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه با شبیه سازی شرایط اوکراین و سوریه و با اشاره به اینکه مخالفان دولت یانوکوویچ برای برکناری او از سلاح گرم در کی یف استفاده کرده اند ممکن است از همین رویه برای به چالش کشیدن قدرت روسیه در شبه جزیره کریمه استفاده کنند که در این صورت ثمره آن بروز یک جنگ طائفی مانند آنچه در سوریه اتفاق افتاد خواهد شد.

البیان می نویسد: اکنون ترویسم مسلحانه ، ابزار و وسیله اساسی برای تحمیل اراده قدرتهای غربی بر سایر کشورها و جوامع شده است و توطئه تجزیه طراحی شده در غرب تنها برای کشورهای عربی ترسیم نشده و به کشورهای دیگر به ویژه به روسیه و کشورهای اطراف آن نیز کشیده است.

این روزنامه اماراتی سپس می نویسد اوکراین اکنون بعد از ورود گروههای تندروی مسلح به داخل آن در آستانه انفجار داخلی قرار دارد به ویژه که بخشهای غربی و شرقی آن بر سر هر چیزی و حتی بر سر عقاید مذهبی بایکدیگر اختلاف دارند به نحوی که در غرب آن اقلیت کاتولیک زندگی می کنند و در شرق و جنوب هم اکثریت ارتدوکس هستند.

به همین علت بعید نیست دراین کشور جنگ طایفه ای رخ دهد و این احتمال وجود دارد که به زودی مشابه آنچه که غربیها در کشورهای عربی علم کردند، درباره گروه « جبهه النصره » کاتولیکی در اوکراین هم خبرهایی بشنویم.

4949

کد N153048

وبگردی