آفتاب
در گفت و گوی تلفنی با پوتین

کامرون: همه کشورها باید تمامیت ارضی اوکراین را محترم بشمارند

کامرون: همه کشورها باید تمامیت ارضی اوکراین را محترم بشمارند

لندن - ایرنا - دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواستار محترم شمرده شدن تمامیت ارضی و حاکمیت ملی اوکراین شد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس عصر امروز اعلام کرد: نخست وزیر کامرون و رییس جمهور پوتین تلفنی درباره اوضاع اوکراین و بویژه افزایش تنش ها در شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین گفت و گو کردند.

ˈکامرون در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد که همه کشورها باید تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را محترم بشمارند. رییس جمهور پوتین نیز ضمن موافقت با این موضوع، تصریح کرد که مانورهای نظامی روسیه پیش از تحولات اخیر اوکراین برنامه ریزی شده بود.ˈ

این سخنگو افزود: رهبران دو کشور درباره چگونگی حمایت جامعه بین المللی از اوکراین در مسیر خود به سمت ثبات گفت و گو کردند و اعلام نمودند که انتخابات آزاد و منصفانه که دولت موقت اوکراین وعده برگزاری آن را داده است، بهترین راه برای تضمین یک آینده مثبت برای اوکراین می باشد.

ˈانتخابات آتی باید همه مردم اوکراین را نمایندگی بکند و نباید مردم آن کشور را به انتخاب بین اروپا و روسیه مجبور کرد.ˈ

سخنگوی نخست وزیری انگلیس افزود: کامرون و پوتین همچنین در این نکته توافق داشتند که جامعه بین المللی باید نحوه کمک به دولت موقت اوکراین برای حل مشکلات اقتصادی آن کشور را مدنظر قرار دهد.

وزارت خارجه انگلیس نیز روز جمعه بدون ارائه جزییات، از سفر قریب الوقوع ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه این کشور به اوکراین خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای همچنین با اشاره به افزایش تنش ها در شبه جزیره کریمه، از اتباع انگلیسی خواست به آن منطقه سفر نکنند.

در این بیانیه از شهروندان انگلیسی که هم اکنون در شبه جزیره کریمه به سر می برند، خواسته شده است که آن منطقه را ترک کنند.

گزارش منابع خبری از اوکراین حاکی است که افراد مسلح روز جمعه دو فرودگاه را در شبه جزیره کریمه تحت کنترل خود گرفتند.

اروپام**345
کد N152952

وبگردی