آفتاب
در دیدار با هیات پارلمانی ایران

رییس مجلس لبنان:مصلحت رژیم صهیونیستی ادامه بحران سوریه است

رییس مجلس لبنان:مصلحت رژیم صهیونیستی ادامه بحران سوریه است

بیروت – ایرنا – « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان با بیان اینکه« مصلحت رژیم صهیونیستی ادامه بحران در سوریه است»، گفت:در شرایط فعلی با ایجاد بحران های مصنوعی درمنطقه به دنبال آن هستند که مسلمانان مساله فلسطین را فراموش کنند.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس لبنان روز جمعه در دیدار با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه « امروز و همزمان دو توطئه بزرگ علیه فلسطین درجریان است» ، افزود: آمریکایی ها همزمان با پیگیری طرح 10ماده ای خود درخصوص فلسطین، جهان اسلام را با چالش مواجه کرده اند واسراییل در حال تخریب مسجد الاقصی است.

وی همچنین به بیانیه وزارتی دولت لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: اشاره به مقاومت در این بیانیه یکی از خواسته های اصلی ماست وبه هیچ عنوان از آن کوتاه نخواهیم آمد.

نبیه بری با تشکر از میزبانی خوب مسئولین جمهوری اسلامی، از برگزاری کنفرانس بین المللی بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درتهران بخوبی یاد کرد و آن را اقدامی بسیار ارزشمند وموفق دانست.

در این دیدار که هیات ایرانی و«غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند، رییس کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفر خود و هیأت همراه به سوریه و دیدار با مقامات سوری را تشریح کرد.

« علاء الدین بروجردی» گفت: امروزمتاسفانه جهان اسلام شرایط سختی را طی می کند و در اغلب کشورهای اسلامی، مسلمانان کشته می شوند و فتنه بزرگی جهان اسلام را فراگرفته که تنها رژیم صهیونیستی از آن خوشحال است.

وی افزود: اگر درگذشته تردیدی وجود داشت که تروریست ها علیه مردم سوریه درحال جنگ وهمپیمان رژیم صهیونیستی هستند، امروز این شک بطورکامل برطرف شده است و عیادت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تروریست های مجروح در بیمارستان های این رژیم و حمله به خاک لبنان، برای روحیه دادن به تروریست ها صورت گرفته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همه اینها دلایلی روشن هستند که درپشت سر بحران سوریه و انتقال آن به عراق و لبنان رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار دارد. بروجردی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را به رئیس مجلس لبنان ومردم این کشور تبریک گفت و حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را به شدت محکوم کرد.

بروجردی با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در سوریه و لبنان اظهار داشت: ارسال تسلیحات توسط آمریکا برای تروریست ها در سوریه باعث تشدید بحران در این منطقه و تروریسم را در منطقه و جهان گسترش داده است ، آمریکایی ها باید در برابر افکارعمومی جهان پاسخگوی سیاست اشتباه خود باشند.

وی اظهارداشت: تروریست های خارجی موجود در سوریه بدون شک پس از خاتمه بحران آن کشور با مراجعت به کشور خود خطری بزرگ برای کشورهای منطقه و اروپا خواهند بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشکر از پیگیری های دولت لبنان در ارتباط با پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی بر ضرورت جدیت بیشتر در این خصوص تأکید کرد و گفت: در خصوص پرونده امام موسی صدر و دو همراهش نیز همکاری مشترک میان دو کشورباید ادامه یابد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست بروجردی صبح پنجشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات لبنانی وارد این کشور شد.

بروجردی و هیات همراه وی که از روز سه شنبه گذشته در سوریه بسر می بردند، از طریق مرز زمینی وارد خاک لبنان شدند.

نوذر شفیعی ، مجتبی رحماندوست ، میرقسمت موسوی اصل و عطاء الله سلطانی صبور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بروجردی را در این سفر همراهی می کنند.

خاورم ** 1324
کد N152949

وبگردی