آفتاب

دیدار عضو شورای دولتی چین با وزیر خارجه انگلیس

دیدار عضو شورای دولتی چین با وزیر خارجه انگلیس

لندن - ایرنا - ˈیانگ جیه چیˈ عضو شورای دولتی و رایزن عالی امنیتی و سیاست خارجی جمهوری خلق چین با ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه انگلیس، این دیدار در چارچوب مذاکرات راهبردی انگلیس و چین که طی روزهای پنجشنبه و جمعه در لندن برگزار شد، انجام شد و دو طرف درباره مسائل مهم مرتبط با امور امنیتی و سیاست خارجی رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، بحران اوکراین، اوضاع سوریه و مسائل شبه جزیره کره و منطقه ˈآسیا - پاسفیکˈ مهمترین محورهای گفت و گوهای عضو شورای دولتی چین و وزیر خارجه انگلیس بود.

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با ابراز خرسندی از سفر ˈیانگ جیه چیˈ به لندن، گفت: ما درباره مسائل مهم بین المللی و همچنین مسائل اقتصادی، تجارت آزاد، امنیت سایبری و حقوق بشر گفت و گو کردیم.

وی افزود: انگلیس و چین داشته های زیادی برای مبادله دارند. انگلیس در عرصه هایی همچون بهداشت و درمان، فناوری های سازگار با محیط زیست، آموزش و خدمات حرفه ای دارای تخصص است و می تواند از اصلاحات برنامه ریزی شده توسط چین در این عرصه ها حمایت کند.

ˈاز سوی دیگر فضای باز اقتصادی و فرهنگ نوآوری در انگلیس می تواند فرصت های زیادی را در اختیار شرکت های چینی که به دنبال فعالیت های جهانی هستند، قرار دهد.ˈ

وزیر خارجه انگلیس آینده روابط لندن - پکن را درخشان توصیف کرد و افزود: ما در مذاکرات خود توافق در مورد گشایش کنسولگری چین در شهر بلفاست (ایرلند شمالی) و کنسولگری انگلیس در شهر ˈووهانˈ چین را نهایی کردیم.

اروپام**345
کد N152855

وبگردی