آفتاب

انتقاد روزنامه پاکستانی از بهانه تراشی دولت برای تکمیل طرح انتقال گاز از ایران

انتقاد روزنامه پاکستانی از بهانه تراشی دولت برای تکمیل طرح انتقال گاز از ایران

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈنوای وقتˈ پاکستان روز جمعه در گزارشی خطاب به دولت نوشت: اسلام آباد باید به جای بهانه تراشی به وظیفه اصلی خود در راستای تکمیل پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان ، عمل کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ شهر لاهور امروز در گزارشی با عنوان پروژه گاز ایران و مسوولیت دولت پاکستان ؛ افزود: قرارداد خرید گاز از ایران با وجود تحریم ها و فشارهای پیاپی آمریکا میان تهران و اسلام آباد امضا شده و اکنون دولت پاکستان تحریم های واشنگتن و اروپا را بهانه ای به عنوان عدم پیشبرد خط لوله صلح قرار ندهد.

در این گزارش آمده؛ در صورتی که تحریم های احتمالی آمریکا بر پروژه انتقال گاز از ایران اطلاق شود؛ دولت پاکستان باید خود را با انجام رایزنی های دیپلماتیک واشنگتن را برای لغو این ممنوعیت ها آماده کند.

روزنامه نوای وقت نوشت: پس از تحولات اخیر در روابط ایران و آمریکا؛ تحریم های غربی علیه تهران رو به کاهش و لغو بوده و حتی واشنگتن در مسیر پیشرفت و ارتقای روابط با تهران ؛ گام برداشته است.

در گزارش این روزنامه پاکستانی تصریح شده: ˈشاهد خاقان عباسیˈ وزیر نفت پاکستان فقط سخن از تحریم های آمریکا و ناتوانی اسلام آباد بمنظور پیشبرد خط لوله صلح سخن نگوید بلکه گامی برای رفع این مشکل بردارد در غیر این صورت پاکستان اگر پروژه انتقال گاز ایران را تا دیماه 93 تکمیل نکند باید روزانه سه میلیون دلار به ایران جریمه پرداخت کند.

نوای وقت با اشاره به سخنان علی ماجدی معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی مبنی بر اینکه پاکستان از انجام تعهدات خود در زمینه خط لوله گازی مشترک با ایران عقب است و پیوند زدن تعهدات خود در ساخت این خط لوله با موضوع تحریم های آمریکا علیه ایران ، سنجیده به نظر نمی رسد؛ عنوان کرد: کمبود بحران انرژی، قطع پیاپی برق صنعت پاکستان را تحت تاثیر سو خود قرار داده و دولت باید برای از بین بردن این چالش هر چه زودتر اقدامات موثری بمنظور تامین نیازهای انرژی در کشور انجام دهد.

آساق **1095**1566
کد N152852

وبگردی