آفتاب

دارایی های یانوکوویچ در سه کشور اروپایی مسدود شد

دارایی های یانوکوویچ در سه کشور اروپایی مسدود شد

تهران - ایرنا - سوئیس، اتریش و لیختنشتاین به دنبال انتشار خبر گم شدن میلیاردها دلار پول اوکراین، روز جمعه دارایی ها و حساب های بانکی20 شهروند اوکراینی از جمله ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور و پسر وی مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از زوریخ، سه کشور یاد شده نگفتند که چه مبلغ پول را مسدود می کنند.

اتحادیه اروپا نیز هفته گذشته با اقدامات مشابهی موافقت کرد، اما هنوز این اقدامات را عملی نکرده است.

طبق این گزارش، دولت سوئیس دستور بستن دارایی های 20 اوکراینی از جمله رییس جمهوری برکنار شده اوکراین و پسر وی را صادر کرد.

مقامات سوئیس اعلام کردند که عملیات مسدود کردن دارایی ها از امروز (جمعه) اجرا می شود.

دفتر دادستان کل سوئیس در ژنو نیز گفت که تحقیقی را علیه یانوکوویچ و پسرش در مورد پولشویی آغاز کرده است.

پلیس و دادستانی سوئیس روز گذشته (پنجشنبه) دفتر شرکتی متعلق به پسر یانوکوویچ را بازرسی کردند و به اسنادی دست یافتند.

اتریش نیز اعلام کرد که حساب های بانکی 18 اوکراینی را در اقدامی احتیاطی تا زمان اجرایی شدن تحریم های اتحادیه اروپا مسدود می کند.

پس از آن که اوکراین در اعتراضاتی علیه یانوکوویچ متحمل خونبارترین روزها از زمان شوروی سابق شد، اتحادیه اروپا با وضع تحریم هایی علیه این کشور موافقت کرد که این تحریم ها، ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی های مقامات ارشد اوکراینی را در بر می گیرد.

دادستان کل موقت اوکراین روز چهارشنبه گفت که کی یف از سازمان های بین المللی درخواست می کند به این کشور در ردگیری حساب های بانکی و دارایی های تحت کنترل یانوکوویچ و متحدانش کمک کنند.

یک مقام ارشد دولت لیختنشتاین نیز گفت که این کشور دارایی های 20 عضو دولت سابق اوکراین از جمله شخص یانوکوویچ را مسدود می کند.

در لندن، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که همچنان با شرکای خود در اتحادیه اروپا در زمینه اجرای تحریم ها همکاری می کند.

اتحادیه اروپا هنوز به اسامی اشخاصی که قرار است مشمول تحریم های این نهاد شوند، اشاره ای نکرده است.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه ایتالیا گفت که این کشور اقدامات مجازاتی را پس از موافقت اتحادیه اروپا به کار خواهد بست.

مترجمام**9109**1917
کد N152850

وبگردی