آفتاب

دکتر مانموهان سینگ: روابط هند و ایران ریشه درتاریخ دارد

دکتر مانموهان سینگ: روابط هند و ایران ریشه درتاریخ دارد

دهلی نو - ایرنا - دکتر ˈ مانموهان سینگˈ نخست وزیر هند روز جمعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را ریشه دار و عمیق توصیف کرد و برضرورت گسترش همه جانبه آن تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،ˈ محمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه کشورمان و ˈمان موهان سینگ ˈ نخست وزیر هند عصر روز جمعه در دهلی نو با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار نخست وزیر هند با ابلاغ سلام خود به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور کشورمان، از سفرش به تهران در زمان اجلاس سران عدم تعهد و فرصت دیدار با حضرت آیت ا... خامنه ای بسیار ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به پیشینه روابط ایران و هند درابعاد مختلف تاریخی و تمدنی، این روابط را ریشه دار و عمیق توصیف و بر ضرورت گسترش همه جانبه همکاری های دو کشور تاکید کرد.

دکتر ظریف نیز با اشاره به سوابق تاریخی روابط و همکاری ها میان دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی، بر اهمیت ارتقای همه جانبه مناسبات تاکید کرد.

وزیرامور خارجه کشورمان استفاده از تمامی فرصت ها و ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری ها را ضروری دانست و تلاش دو کشور را برای رفع هرگونه مانع در مسیر روابط فیمابین را خواستار شد.

وی همچنین درخصوص مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی با نخست وزیر هند گفت وگو و بر ضرورت همکاری دو کشور برای مبارزه با افراطی گرایی و خشونت تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت ˈ سلمان خورشید ˈ همتای هندی خود به این کشور سفر کرده روز جمعه علاوه بر دیدار با نخست وزیر هند با ˈحامد انصاریˈ معاون رییس جمهور و ˈشیو شانکار منونˈ مشاور امنیت ملی دیدار و گفت وگو کرد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N152847

وبگردی