آفتاب
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد

اختلاف نظر جدی دولت‌ومجلس در رابطه با لایحه قانون وکالت

اختلاف نظر جدی دولت‌ومجلس در رابطه با لایحه قانون وکالت

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با لایحه قانون وکالت اختلاف نظر دولت‌ومجلس جدی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محمد دهقان در همایش مشاوران حقوقی و وکلای خراسان رضوی، با توضیح در رابطه با لایحه قانون وکالت، اظهار کرد: تمام تلاش ما تصویب طرحی است که تأمین کننده عدالت در کشور باشد؛ عدالت قضایی ما در شأن این انقلاب و مردم نیست.

وی وکلا را در میان مردم صاحب نفوذ خواند و تصریح کرد: تمام سعی ما در این لایحه بر این است که جابگاه و شأن وکلا در تمامی جهات و نه تنها مسائل مالی حفظ شود.

وی هم‌چنین با اشاره به توافقنامه ژنو، یادآور شد: بر اساس جمع‌بندی من، توافق نامه اولیه دولت جهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 نیازی به تصویب در مجلس شورای اسلامی ندارد.

وی با اشاره به این‌که «دولت ایران در موضوع هسته‌ای، بنا به مقتضیات و برای اثبات حقانیت خود پای میز مذاکره نشسته است» اظهار کرد: مشکل آمریکا با ما بر سر مسائل هسته‌ای نیست؛ چراکه آن‌ها از ابتدا می‌دانستند که ما بمب هسته‌ای نداریم و به دنبال ساخت آن هم نیستیم؛ آنان از ابتدا انقلاب ایران را با موضوعات مختلفی همچون حقوق بشر و حمایت از تروریسم تحریم کرده‌اند؛ البته نمی‌توان ادعا کرد حقوق بشر در ایران به طور کامل اجرا می‌شود، اما صحبت از این موضوع توسط کشورهایی که از دولت‌های مرتجع هچون بحرین و گروهک‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند، خنده دار است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مشکل اصلی آمریکا با ایران، اسرائیل است» خاطرنشان کرد: آمریکا بر اساس حسن ظن با ایران رفتار نمی‌کند؛ حالا که به توافقی در زمینه هسته‌ای رسیده‌ایم با بیان موضوعاتی همچون تولید و آزمایش موشک‌های بالستیک توسط ایران، آن را تهدیدی برای امنیت اسرائیل و غرب می داند.

وی با اشاره به برخی ایرادات در متن توافقنامه مبنی بر این‌که «عدم افزایش تحریم‌ها محدود به تحریم‌های هسته‌ای شده است»، افزود: وندی شرمن، معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در کنگره گفته است که آمریکا تعهدی در رابطه با عدم تحریم ایران به دلایل حقوق بشر و حمایت از تروریسم نداده است، کنگره آمریکا را به افزایش تحریم‌ها تشویق می‌کند و این نشانه عدم صداقت آن ها در مذاکرات دارد؛ طرف مقابل تحریم‌ها را اهرم فشاری برای رسیدن به مقاصد خود شناخته است.

انتهای پیام

کد N152700

وبگردی