آفتاب

نماز جمعه در بیت المقدس در حلقه محاصره نیروهای صهیونیست برگزار شد

نماز جمعه در بیت المقدس در حلقه محاصره نیروهای صهیونیست برگزار شد

تهران - ایرنا - نماز جمعه امروز در بیت المقدس اشغالی در میان حلقه های متعدد محاصره از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برگزار شد.

شبکه الجزیره روز جمعه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر از ساعات بامداد امروز صدها نفر از نیروهای خود را در بیت المقدس اشغالی مستقر و 3 حلقه امنیتی در این شهر ایجاد کردند. فلسطینی ها نماز جمعه را تحت این شرایط در آرامش برگزار کردند.

اشغالگران محدودیت های زیادی را برای حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی ایجاد و از حضور مردان زیر 50 سال در نماز جلوگیری کردند. صدها فلسطینی که اجازه ورود به مسجد الاقصی را پیدا نکردند هم نماز را در مناطق مختلف بیت المقدس برگزار کردند.

اولین حلقه امنیتی از سوی نیروهای اشغالگر در برابر درهای ورودی به صحن های مسجد الاقصی ایجاد شد و حلقه دوم محاصره هم بخش قدیمی بیت المقدس را در بر گرفت. حلقه سوم محاصره هم در مناطق مرزی بین محله های فلسطینی نشین و بخش قدیمی بیت المقدس ایجاد شد.

نیروهای اشغالگر اعلام کردند این تدابیر شدید امنیتی از بیم وقوع درگیری پس از نماز جمعه اتخاذ شده است.

مسجد الاقصی روز سه شنبه گذشته صحنه خشونت اشغالگران علیه نمازگزاران فلسطینی بود. در همان روز طرحی جنجالی از سوی یک نماینده افراطی برای تغییر تولیت مسجد الاقصی از اردن به رژیم صهیونیستی را به پارلمان این رژیم ارائه کرد که البته در باره آن حتی رای گیری هم نشد.

خاورم 1491/536
کد N152615

وبگردی