آفتاب

بیش از یک هزار اقدام تروریستی طی شش ماه گذشته در پاکستان

بیش از یک هزار اقدام تروریستی طی شش ماه گذشته در پاکستان

اسلام آباد- ایرنا- وزارت کشور پاکستان روز جمعه اعلام کرد که در طول شش ماه گذشته، بیش از یک هزار اقدام تروریستی در مناطق مختلف این کشور به وقوع پیوسته و 878 قربانی گرفته است.

به گزارش منابع خبری، مقامات وزارت کشور پاکستان امروز با ارائه گزارشی به نمایندگان مجلس ملی این کشور افزودند: بر اثر این حملات، 232 نفر از نیروهای امنیتی و 646 تن از شهروندان پاکستانی جان خود را از دست دادند.

در این گزارش آمده است: از مجموع حملات تروریستی در شش ماه گذشته، 327 مورد در ایالت ˈخیبرپختونخواˈ در شمال غرب پاکستان، 266 حمله در ایالت ˈبلوچستانˈ در جنوب غرب کشور، 155 مورد در ایالت ˈسندˈ در جنوب و 39 اقدام تروریستی در ایالت ˈپنجابˈ به عنوان بزرگترین ایالت پاکستان در شرق این کشور صورت گرفته است.

در بازه زمانی یاد شده، بخش های مختلف ˈمناطق قبایلیˈ در شمال غرب پاکستان، تحت نظارت دولت فدرال موسوم به (فاتا) نیز 222 بار توسط گروه های شبه نظامی هدف حملات تروریستی قرار گرفت.

همچنین چهار حمله در منطقه ˈکشمیرˈ تحت نظارت پاکستان و یک اقدام تروریستی نیز در شهر ˈگلگیتˈ مرکز ایالت گلگیت-بلتستان در شمال پاکستان، قربانیانی به جا گذاشت.

وزارت کشور پاکستان با انتشار فهرست 571 نفره اسامی زندانیان خارجی در بازداشتگاه های مختلف این کشور، اعلام کرد: 270 نفر از این زندانیان، هندی هستند که از میان آنها 19 نفر به جرم جاسوسی در زندان های پاکستان به سر می برند.

آساق ** 1095**2017
کد N152598

وبگردی