آفتاب

تروریست های داعش از بخش هایی از شمال سوریه خارج شدند

تروریست های داعش از بخش هایی از شمال سوریه خارج شدند

تهران – ایرنا – کنشگران سوریه گفتند که تروریست های گروهک تکفیری موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ˈداعشˈ، خروج از بخش هایی از شمال سوریه را پیش از فرارسیدن مهلت تعیین شده توسط گروه رقیب آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد که نیروهای این گروهک به سوی مواضع خود در شهر رقه در شرق سوریه عقب نشینی می کنند.

این اقدام چهار روز پس از صدور ضرب الاجل گروهک تکفیری ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده به داعش برای مراجعه به یک دادگاه برای میانجی گری میان دو گروه یا وادار شدن برای خروج کامل از سوریه با زور، صورت گرفت.

این ضرب الاجل روز شنبه پایان می پذیرد.

این گروه ناظر بر اوضاع سوریه افزود: نیروهای داعش از اعزاز که مهمترین پایگاه آن در استان حلب به شمار می رود و همچنین فرودگاه نظامی منغ، منطقه مایر و روستاهای دیر جمال و کافین عقب نشینی کرده اند.

ˈرامی عبدالرحمانˈ مدیر این گروه دیده بان به خبرگزاری فرانسه گفته است که منطقه حلب ضعیف ترین حلقه آنان به شمار می رود، بنابراین آنها از حمله النصره و دیگر تروریست ها پس از اتمام مهلت نگران هستند.

وی افزود: نیروهای داعش به سوی مناطقی در استان رقه در همسایگی حلب می روند، زیرا پایگاه اصلی آن در شهر رقه قرار دارد.

به گفته وی، تروریست های داعش به ویژه در جرابلس و منبیج در مرز شرقی استان حلب و نزدیکی رقه، مجددا به هم پیوسته اند.

صدور تهدید النصره علیه داعش پس از کشته شدن ˈابو خالد السوریˈ فرمانده ارشد تروریست ها صورت گرفت که دارای روابط نزدیکی به ˈایمن الظواهریˈ سرکرده القاعده و ˈاسامه بن لادنˈ سلف وی بود.

Abu Khaled al-Suri , Ayman al-Zawahiri , Osama bin Laden , Rami Abdel Rahman

مترجمام**1486**1566
کد N152597

وبگردی