آفتاب

یک مسئول عشایری: اتباع چند کشور عربی در کنار نیروهای داعش در استان الانبار می جنگند

یک مسئول عشایری: اتباع چند کشور عربی در کنار نیروهای داعش در استان الانبار می جنگند

تهران - ایرنا - یکی از رهبران عشایر الانبار عراق تاکید کرد اتباع چند کشور عربی در کنار افراد گروه تروریستی داعش در استان الانبار عراق می جنگند.

منابع خبری عربی روز جمعه به نقل از ˈمؤید الحمیشˈ اعلام کردند: مقرهای استقرار افراد مسلح گروه تروریستی داعش که به تصرف نیروهای عراقی و عشایر در آمده همه بمب گذاری شده و بمب هایی هم در اطراف این مقرها کار گذاشته شده بود. کسانی که می گویند نیروهای داعش در استان الانبار حضور ندارند باید بیایند و ببینند که جنگجویانی از مصر، سوریه، لیبی و تونس در کنار نیروهای داعش در حال جنگ در استان الانبار هستند.

به گفته منابع خبری عربی، افراد عشایر به همراه نیروهای پلیس و ارتش عراق چندین انبار ومخفیگاه سلاح متعلق به گروه تروریستی داعش را ر استان الانبار واقع در غرب عراق کشف کردند. این انبارها در منطقه ˈدودیابˈ واقع در شمال شهر الرمادی مرکز استان الانبار پیدا شد. تصاویری که از این انبارها منتشر شده، نشان دهنده وجود تعداد زیادی بمب و بشکه های پنهان شده در زیر زمین حاوی انواع سلاح و ده ها قبضه گلوله توپ است. در تصاویر منتشره، برخی مقرهای استقرار نیروهای گروه تروریستی داعش نشان داده شده که هم اکنون در کنترل نیروهای عراقی است.

امروز انفجار بزرگی در غرب شهر الرمادی در شهرک ˈحدیثهˈ رخ داد. منزل یکی از رهبران قبایل به نام ˈشیخ سعدیˈ هدف قرار گرفت. وی رهبر بزرگ ترین قبایل و تجمع های مخالف القاعده در غرب الرمادی بود. در این انفجار عده زیادی از افراد که در جلسه ای با شیخ سعید بودند کشته یا مجروح شدند. در این انفجار یک فرد انتحاری با کمربند انفجاری، خودروی بمب گذاری شده را در برابر منزل شیخ سعید منفجر کرد. نیروهای پلیس با برقراری ممنوعیت آمد و رفت در حدیثه در تعقیب عاملان این عملیات تروریستی است.

منابع امنیتی عراقی گفتند بیش از 30 نفر بر اثر انفجار موتور سیکلت بمب گذاری شده در شهرک ˈصدرˈ واقع در شرق بغداد کشته شدند. در این انفجار بیش از 50 نفر زخمی شدند.

به گفته مقام های مسئول در وزارت کشور عراق، موتور سیکلت در بازار ˈمریدیˈ در شهرک صدر منفجر شد. یکی از عواملی که تعداد تلفات و مجروحان انفجارهای تروریستی در عراق را به شدت افزایش می دهد، مکان هایی است که تروریست ها برای عملیات خود انتخاب می کنند. بازرهای پر تردد مخصوصا در محله های مختلف شهر بغداد، یکی از اصلی ترین اهداف تروریست ها است تا تلفات انسانی بیشتری داشته باشد.

خاورم 1491**1566
کد N152594

وبگردی