آفتاب

سناتور پاکستانی حمله تروریستی علیه سرکنسولگری ایران را بشدت محکوم کرد

سناتور پاکستانی حمله تروریستی علیه سرکنسولگری ایران را بشدت محکوم کرد

اسلام آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان اقدام تروریستی علیه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر ˈپیشاورˈ در شمال غرب پاکستان را بشدت محکوم و تاکید کرد: تهران و اسلام آباد همکاری مشترک بمنظور دفع توطئه های بین المللی را افزایش دهند.

ˈکامل علی آقاˈ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: اقدام بزدلانه تروریست ها بمنظور اعزام عامل انتحاری علیه مرکز دیپلماتیک ایران؛ طرح شیطانی بین المللی با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط دوستانه تهران و اسلام آباد محسوب می شود.

یک تروریست دوشنبه گذشته با عملیات انتحاری در نزدیکی ساختمان مسکونی سرکنسولگری ایران در شهر پیشاور جلیقه حاوی 4 کیلوگرم مواد انفجاری خود را منفجر کرد.

مقام های پلیس پاکستان اعلام کردند که در این اقدام تروریستی سه نفر از نیروهای سپاه مرزی محافظ مرکز دیپلماتیک ایران کشته و 10 نفر نیز زخمی شدند و یک خودروی حاوی بمب نیز در نزدیکی محل حادثه کشف شد.

مست گل ( mosti gol) سخنگوی گروه حزب المجاهدین مسوولیت اقدام تروریستی و حمله به سرکنسولگری ایران در پیشاور را به عهده گرفت.

این نماینده مجلس سنا ؛ خاطر نشان کرد: چنین اقدامات تروریستی همواره شهروندان بی گناه را در پاکستان به کشتن داده ؛ اما این بار تروریست ها به سرکنسولگری کشور برادر و دوست ما ایران حمله کردند.

عضو ارشد ˈحزب مسلم لیگ پاکستان شاخه قائدˈ تاکید کرد: ما ( نمایندگان مجلس سنا ) قویا این اقدام ضدانسانی را محکوم کرده و از دولت اسلام آباد می خواهیم که عناصر اصلی این حمله را شناسایی، بازداشت و برای مجازات تحویل دادگاه بدهد.

وی بر این باور است: روابط دوستانه و دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از پیوند تاریخی و عمیقی برخوردار بوده و با گذشت زمان تعاملات میان دو کشور با تقویت بیشتری همراه خواهد بود.

این سیاستمدار پاکستانی گفت: حمله تروریستی به سرکنسولگری ایران مساله ای بسیار حساس بوده و مقام های دو کشور باید با درک و همکاری مشترک از توطئه دشمنان برای ایجاد سو تفاهم میان روابط دوستانه ایران و پاکستان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به حادثه ربوده شدن پنج مرزبانی ایرانی توسط تروریست ها در نقطه صفر مرزی با پاکستان افزود: این اقدام نیز نتیجه طرح های ننگین دشمنان مشترک ایران و پاکستان بمنظور ناامن کردن منطقه بشمار می رود.

کامل علی آقا تاکید کرد: دولت های ایران و پاکستان بویژه وزرای مربوطه دو کشور می دانند که چنین مساله باید از طریق گفت وگوها حل و فصل شده و نباید اجازه داد تا دشمنان به روابط نزدیک دو کشور آسیب وارد کنند.

آساق ** 1095**1566
کد N152424

وبگردی