آفتاب

آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور برگزار شد

آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور برگزار شد

آزمون بخش کتبی دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، امروز، نهم اسفندماه با حضور نزدیک به 200 هزار نفر در سراسر کشور برگزار شد.

آزمون بخش کتبی دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، امروز، نهم اسفندماه با حضور نزدیک به 200 هزار نفر در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در دومین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، 305 هزار نفر شرکت و آموزش‌های لازم را در 10 رشته مختلف علوم قرآنی طی کردند و از 23 بهمن‌ماه تا هشتم اسفندماه در بخش شفاهی حضور یافتند؛ این آزمون توسط مربیان قرآن به صورت استانی برگزار شد، همچنین از 305 هزار شرکت‌کننده امسال در این طرح نزدیک به 200 هزار نفر توانستند مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذارند و به مرحله کتبی راه پیدا کنند.

شرکت 525 هزار نفر طی دو سال

سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری، حفظ قرآن را در سه مقطع سنی هفت تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا برنامه‌ریزی کرده است و تاکنون 525 هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم طی دو سال شرکت کرده‌اند که سال گذشته شامل 220 هزار نفر و امسال 305 هزار نفر است.

حفظ «جزء30»، «جزء‌های 30 و یک»، حفظ «جزء‌های 30، یک و دو»، حفظ «پنج جزء»، حفظ «10 جزء»، حفظ «15 جزء»، حفظ «20 جزء»، حفظ «کل قرآن»، حفظ «150 موضوع قرآنی» و حفظ «300 موضوع قرآنی» عناوین این آزمون قرآنی است.

در آزمون شفاهی، 80 نمره مربوط به حسن حفظ و 20 نمره مربوط به تجوید، صوت و لحن است و افرادی که حداقل 70 نمره از 100 نمره را کسب کردند به آزمون کتبی راه پیدا کرده‌اند، همچنین نمره قبولی در آزمون کتبی نیز، نمره 70 از 100 است.

اختصاص جوایز نفیس به نفرات برتر

به منظور تشویق نفرات برتر، افراد پذیرفته شده علاوه بر صدور گواهی حفظ قرآن، جوایزی مانند 40 کمک هزینه سفر به عمره مفرده، 50 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 80 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هزاران جایزه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه که مسئولیت طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را برعهده دارد، پیش‌بینی شده است که در آزمون کتبی، تعداد 150 تا 200 هزار نفر حضور پیدا کرده‌اند.

در دوره نخست آزمون شرط سنی در تقسیم‌بندی مخاطبان به زیر 16 سال و بالای 16 سال وجود داشت که به منظور آمادگی و سطح بالای شرکت‌کنندگان، این محدودیت برداشته شده است.

تربیت یک میلیون نفر در طرح ملی حفظ

در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم مقرر شده است که یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم طی چهار سال به عرصه حفظ قرآن کریم ورود پیدا کنند که این میزان هر سال به صورت پلکانی افزایش تدریجی خواهد داشت.

در جریان برگزاری این آزمون قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی این سازمان از نزدیک از روند برگزاری آزمون در شعبه آستان امام‌زاده ‌حسن(ع) بازدید کردند.

انتهای پیام

کد N152407

وبگردی