آفتاب

صدور حکم دستگیری یک اپوزیسیون ارشد ونزوئلا

صدور حکم دستگیری یک اپوزیسیون ارشد ونزوئلا

مقامات ونزوئلا با صدور حکم دستگیری دومین شخصیت برجسته اپوزیسیون، فشارها را به معترضان در سرتاسر این کشور افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات روزمره در ونزوئلا از ابتدای فوریه شاهد رویارویی‌های خشونت باری بین حامیان و مخالفان دولت بوده که مرگ چندین تن را باعث شده‌ است.

لئوپولدو لوپز، از حزب اپوزیسیون "ولانتاد پاپیولار" (خواست مردم) پس از صدور حکمش هفته گذشته خود را تسلیم پلیس کرد اما به نظر می‌رسد که دولت تحت فشار نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور این بار به دنبال دستگیری کارلوس وسیو، عضو ارشد دیگر این حزب است.

جرم‌های ویسو تحریک، توهین عمومی و آسیب معرفی شده‌اند.

دانشجوها و معترضان ونزوئلایی برای اعتراض به کمبود کالاهای اساسی، تورم و سرکوب معترضان توسط دولت طی روزهای اخیر در خیابان‌های کاراکاس به تظاهرات می‌پردازند.

در همین راستا در درگیری‌های روز پنجشنبه، معترضانی که قصد داشتند یک بزرگراه را مسدود کنند توسط گازهای اشک‌آور پلیس مورد حمله قرار گرفتند.

معترضان همچنین سالگرد 25 سالگی قیام کاراکازو را که علیه کارلوس آندرس پرز، رئیس جمهوری وقت صورت گرفت و به مرگ صدها تن انجامید، گرامی داشتند.

این در حالی است که روز پنجشنبه هزاران حامی دولت در کاخ ریاست جمهوری جمع شدند تا این سالروز را در مراسمی رسمی جشن بگیرند.

در درگیری‌های ونزوئلا تاکنون علاوه بر کشته شده‌ها، 140 تن زخمی و 600 تن نیز دستگیر شده‌اند.

مادورو معترضان را به تلاش برای صورت دادن یک کودتا با حمایت آمریکا متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N152394

وبگردی