آفتاب

نوری المالکی از مردم الرمادی خواست به شهر خود باز گردند

نوری المالکی از مردم الرمادی خواست به شهر خود باز گردند

تهران - ایرنا - نخست وزیر عراق از اهالی شهر الرمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق خواست به شهر خود باز گردند.

منابع خبری عربی روز جمعه اعلام کردند: ˈنوری المالکیˈ در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی عراقی از اهالی شهر الرمادی که به دلیل درگیری ها بین افراد مسلح و ارتش، خانه و شهر خود را ترک کرده بودند خواست به الرمادی باز گردند زیرا نیروهای دولتی این شهر را به طور کامل تحت کنترل خود دارند.

المالکی گفت: تسلط نیروهای دولتی بر الرمادی کامل شده و فرماندهی عملیات و استانداری الانبار و دولت عراق از همه شهروندان خواسته اند به خانه و شهر خود باز گردند. وی گفت مردم پس از بازگشت به خانه های خود، غرامت می گیرند. المالکی از کارمندان ادارات دولتی و مدارس خواست زندگی عادی را در الرمادی از سر بگیرند و از نیروهای پلیس هم خواست به مراکز و مقرهای خود باز گردند و هر کس به کار خود باز نگردد، مستعفی تلقی می شود.

نوری المالکی در این مصاحبه تاکید کرد هیچ منطقه ای در عراق خارج از کنترل دولت وجود ندارد.

یاد آور می شود عناصر مسلح گروه های تروریستی و تکفری القاعده و داعش از دو ماه پیش در شهرهای الرمادی و فلوجه در استان الانبار دست به خشونت زدند و نیروهای دولتی برای سرکوب آنان وارد عمل شدند. اکنون شهر الرمادی از حضور این عناصر تروریستی پاک شده اما عده ای از آنان هنوز در شهر فلوجه حضور دارند و حملات تروریستی را علیه مردم و نیروهای دولتی انجام می دهند.

خاورم 1491**1566
کد N152262

وبگردی