آفتاب
ثروتی در گفتگو با مهر:

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه 93 آمده است/ دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برنامه مدون داشته باشد

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه 93 آمده است/ دولت برای هدفمندی یارانه‌ها برنامه مدون داشته باشد

عضو کمیسیون برنامه بودجه با تاکید بر اینکه در بودجه حرکت اولیه برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است گفت: دولت اراده خود را برای نیل به اقتصاد مقاومتی نشان دهد و قوانین را تغییر ندهد و به قوانین احترام بگذارد.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه 93 اظهار داشت: اگر دولت بخواهد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند با بودجه ای که مجلس به تصویب رسانده است،حتما در این امر موفق می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه 93 به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده است،گفت: درتمام بندهای بودجه از جمله صنعت،کشاورزی و سپرده گذاری بانک‌ها مولفه‌های اقتصاد مقاومتی رعایت شده است،شرکت های دانش بنیان،پرداخت تسهیلات بانک ها، صادرات واردات توجه به تولید داخلی و کاهش هزینه‌ها از موضات مورد توجه مجلس در بودجه 93 بوده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در بودجه حرکت اولیه  اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است، تصریح کرد: دولت باید قوانین بودجه را به درستی اجرا کند  و اگر دولت اجرا کند و قوانین را تغییر ندهد حتما به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک می شویم.مجلس همه همت خود را گذاشته است و این دولت است که باید اراده اجرای این قوانین را داشته باشد.

ثروتی با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم در اجرای قوانین گفت:دولت ها عموما سیاست ها را تغییر می دهند امیدواریم دولت یازدهم به قانون احترام بگذارد.

نماینده بجنورد با اشاره به شباهت‌‌‌‌های دولت دهم و یازدهم افزود: هر دو دولت دهم و یازدهم از صندوق توسعه ملی برداشت می کنند و برای بهبود فضای کسب و کار اقدامی انجام نمیدهند و دربخش خصوصی  جدی نیستند.

وی یادآور شد: دولت باید به نگاه به درون اعتقاد داشته باشد و مدیریت با منابع انسانی کارامد  را سر لوحه کار خود قرار دهد و امیدواریم دولت یازدهم در باره هدفمندی بارانه ها برنامه مدون و عملیاتی داشته باشد.

 

کد N152187

وبگردی