آفتاب

نیاز فوری اوکراین به 4 میلیارد دلار اتحادیه اروپا

نیاز فوری اوکراین به 4 میلیارد دلار اتحادیه اروپا

حاکمان جدید اوکراین به اتحادیه اروپا گفتند که اقتصاد شکست خورده این کشور به تزریق فوری چهار میلیارد دلاری نیاز دارد.

حاکمان جدید اوکراین به اتحادیه اروپا گفتند که اقتصاد شکست خورده این کشور به تزریق فوری چهار میلیارد دلاری نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با گذشت یک هفته از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین، وزارت اقتصاد و دارایی جدید اوکراین اعلام کرده که این کشور به 35 میلیارد دلار برای امسال و سال بعد نیازمند است اما تا یکی دو هفته آینده نیاز فوری به چهار میلیارد دلار دارد.

اولکساندر شلپاک، وزیر جدید اقتصاد اوکراین ابراز امیدوری کرد که صندوق بین‌المللی پول نیز بر روی بسته کمکی 15 میلیارد دلاری کار کند. صندوق بین‌المللی پول هم اعلام کرده که طی روزهای آینده هیاتی را به کی‌یف اعزام خواهد کرد.

در همین حال یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت اوکراین با بحرانی جدید رو به روست چرا که افراد مسلح مجلس محلی در منطقه کریمه را تصرف کرده‌اند و پرچم روسیه را برافراشته‌اند تا هشداری برای دولتمردان جدید اوکراین باشد.

این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد: مقامات کنونی اوکراین اعلام کردند که این کشور به 4 میلیارد دلار فورا نیازمند است.

همچنین اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته‌های حمایتی کوتاه و بلند مدت جهت کمک به برقراری ثبات در کی‌یف است که در آستانه ورشکستگی به دلیل بازپرداخت بدهی‌های سنگین، نابسامانی‌های ارزی و هزینه‌های بالای انرژی است.

به همین منظور مقامات اتحادیه اروپا روزهای آینده به کی‌یف سفر خواهند کرد تا نیازهای کشور، آماده سازی برنامه‌ کمک‌های مالی و امکان دادن وام را بررسی کنند.

گویا اتحادیه اروپا همچنین کنفرانس وام دهندگان را در ماه‌های آتی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

دیپلمات‌های گفته‌اند که کشورهایی همچون ترکیه و آذربایجان ابراز علاقه کرده‌اند تا به طور بالقوه در حمایت بین‌المللی گسترده‌تر از اوکراین شرکت کنند.

جری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت که فرانک واتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه به صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن می‌رود تا در مورد اوکراین بحث و گفت‌وگو کند.

کریستین لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول گفت که هیات این صندوق و همکاران بین‌المللی‌اش به کی‌یف فرستاده خواهند شد تا گفت‌وگوهای روسیه با مقامات این کشور را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N152181

وبگردی