آفتاب

ظریف با معاون رئیس جمهور هند دیدار کرد

ظریف با معاون رئیس جمهور هند دیدار کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در حال دیدار رسمی از هند به دعوت وزیر امور خارجه این کشور می باشد، صبح روز جمعه با حامد انصاری معاون رئیس جمهور هند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در حال دیدار رسمی از هند به دعوت وزیر امور خارجه این کشور می باشد، صبح روز جمعه با حامد انصاری معاون رئیس جمهور هند دیدار و گفتگو کرد.

تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت روحانی در حوزه همکاریهای دو جانبه ، منطقه ای و مسائل بین المللی و ابراز امیدواری برای ارتقاء همکاریهای دو کشور در حوزه موضوعات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با توجه به پیشینه روابط دو کشور از مهمترین مباحث مطرح شده از سوی دکتر ظریف در این دیدار بود .

ارائه نقطه نظرات کشورمان در چارچوب گفتگوها با گروه 1+5 و اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام مشترک و همچنین آخرین دور گفتگو های انجام شده در وین از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.
دکتر ظریف همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف را برای امنیت منطقه مهم ارزیابی کرد و بر ضرورت بر طرف ساختن برخی موانع موجود در این زمینه تاکید کرد.

ضرورت رسیدگی به برخی مشکلات ایرانیان مقیم در هند بویژه دانشجویان ایرانی و برخی مباحث مربوط به روادید برای ایرانیان از جمله مسائل مطروحه از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بود .

حامد انصاری معاون رئیس جمهور هند در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر اهمیت گسترش مناسبات تاکید کرد و نقش ایران در امنیت منطقه را استراتژیک خواند.

کد N152060

وبگردی