آفتاب

معاون رییس جمهور هند: ایران نقشی استراتژیک درامنیت منطقه دارد

معاون رییس جمهور هند: ایران نقشی استراتژیک درامنیت منطقه دارد

دهلی نو - ایرنا - ˈحامد انصاری ˈمعاون رییس جمهور هند نقش جمهوری اسلامی ایران را درامنیت منطقه، استراتژیک دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون رییس جمهوری هند روز جمعه در دیدار ˈمحمد جواد ظریف ˈوزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه با اشاره به اشتراکات و روابط تاریخی و زمینه های همکاری میان دو کشور، بر گسترش مناسبات تاکید کرد و نقش ایران را در امنیت منطقه استراتژیک دانست.

دکتر ظریف نیز دراین دیدار همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف را برای امنیت منطقه مهم ارزیابی و بر ضرورت بر طرف ساختن برخی موانع موجود در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح رویکرد سیاست خارجی دولت آقای روحانی در حوزه همکاری های دوجانبه ، نگاه منطقه ای و مسایل بین المللی ، ابراز امیدواری کرد همکاری های تهران - دهلی نو در حوزه موضوعات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با توجه به پیشینه روابط ، بیش از پیش ارتقا یابد.

ضرورت رسیدگی به برخی مشکلات ایرانیان مقیم هند بویژه دانشجویان ایرانی و برخی مباحث مربوط به روادید برای ایرانیان از دیگر مسائل مورد اشاره در این دیدار بود.

در این دیدار ˈ غلامرضا انصاری ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان و حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون سیاست خارجی حضور داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز در راس هیاتی به دعوت رسمی ˈ سلمان خورشیدˈ همتای هندی خود وارد دهلی نو شد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N151999

وبگردی