آفتاب
نماینده پناهندگان مسلمان میانمار در مالزی

جهان اسلام برای پایان رنج مسلمانان میانمار کمک کند

جهان اسلام برای پایان رنج مسلمانان میانمار کمک کند

کوالالامپور – ایرنا - نماینده پناهندگان مسلمان میانمار در مالزی خواستار کمک دولت ها و ملت های مسلمان برای پایان دادن به رنج و مشقت اقلیت مسلمان در میانمار شد.

به گزارش ایرنا، غیاث الدین نماینده پناهندگان مسلمان میانمار روز پنجشنبه در دیدار با علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در مالزی، گفت مشکلات پناهندگان میانماری باید بیان شود و در خصوص جنایات حکومت نظامی میانمار بر علیه مسلمانان نیز باید روشنگری صورت گیرد.

وی گفت که هم اکنون ده ها هزار پناهنده میانماری در مالزی بسر می برند و روند مهاجرت مسلمانان میانمار همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مشکلات اقامت پناهندگان میانماری در اردوگاه ها در مالزی، نیاز و اولویت اصلی این آوارگان را وسایل بهداشتی، غذا و آموزش عنوان کرد.

نماینده پناهندگان میانمار در مالزی همچنین خواستار انعکاس درد و رنج مردم مسلمان میانمار به جهان وشنیدن شدن سخنان این مردم رنج دیده توسط سایر ملت ها و کشورهای اسلامی شد.

وی با اشاره به مظلومیت پناهجویان و مسلمانان میانمار، گفت که دنیا همیشه ازمبارزه با تروریست و خشونت و دفاع از مردم مظلوم و مقابله با ظالم سخن می گوید، اما در حالی که در میانمار با موج خشونت و نسل کشی قومی و مذهبی توسط حکومت نظامی مواجه هستیم، هیچ رویکردی نسبت به برطرف کردن این ظلم آشکار در بین کشورهای جهان مشاهده نمی شود

رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز در این دیدار ضمن اظهار تاسف از مشکلات ایجاد شده برای مسلمانان میانمار، گفت که متاسفانه رویکرد جامعه بین الملل نسبت به مفاهیم انسانی منافقانه است و مفاهیم برای سیاستمداران حاکم در جهان معاصر و ابرقدرت ها ابزاری برای نیات قدرت طلبانه اشان می باشد.

ضیایی گفت که برهمین اساس ظلم حاکم بر مسلمانان میانمار نشان از مظلومیت شدید این هم کیشان ما دارد.

وی گفت که با توجه به شرایط حاکم بر پناهجویان میانماری در اردوگاه های مالایی، رایزنی فرهنگی ایران تلاش می کند با هماهنگی و همکاری رسانه های ایرانی در کوالالامپور این درد و رنج را منعکس کند.

آساق**د.م**1611
کد N151362

وبگردی