آفتاب

روسیه در ماه‌های آینده سه رزمایش بین‌المللی برگزار می‌کند

روسیه در ماه‌های آینده سه رزمایش بین‌المللی برگزار می‌کند

سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه اعلام کرد، این ناوگان در شش ماه آینده در سه رزمایش دریایی بین‌المللی بزرگ شامل رزمایش مشترک با نیروی دریایی کشورهای هند، چین وکشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق ‌آسیا موسوم به آسه‌آن، مشارکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، رومن مارتوف، سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام روسیه گفت: روسیه و هند در حال مذاکره در خصوص تدارک برای رزمایش دریایی موسوم به ایندرا- 2014 که قرار است تابستان آینده در دریای ژاپن با مشارکت دو طرف برگزار شود، هستند.

مارتوف تاکید کرد که این رزمایش با سفر یک گروه از کشتی‌های جنگی هند به بندر ولادی‌ووستوک در منتهی‌الیه شرقی روسیه در ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.

از سال 2003 تاکنون هند و روسیه هفت رزمایش تحت عنوان رزمایش ایندرا برگزار کرده‌اند که نیروهای دریایی و زمینی دو طرف در آن شرکت کردند.

آخرین رزمایش از این سری ماه اکتبر میان روسیه و هند برگزار شد.

همچنین مارتوف تاکید کرد که روسیه در راستای تقویت روابط نظامی خود با چین کشتی‌های جنگی ناوگان اقیانوس آرام خود را در رزمایش مشترک "همکاری‌های دریایی 2014 "با حضور نیروی دریایی چین در بخش شمالی دریای چین شرقی طی ماه‌های مه و ژوئن شرکت خواهد داد.

به گفته وی در مرحله فعال این رزمایش هفت ماموریت شبیه‌سازی و همچنین رزمایش با گلوله‌های جنگی علیه اهداف هوایی و دریایی برگزار خواهد شد.

این سخنگو همچنین گفت که یک نیروی ضربت از ناوگان اقیانوس آرام روسیه در رزمایش مشترک چند جانبه موسوم به "کومودو 2014" شرکت خواهد داد، این رزمایش در ماه مارس و با حضور 10 کشور عضو اتحادیه آسه‌آن و همچنین استرالیا،‌ چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، کره شمالی و آمریکا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N151337

وبگردی