آفتاب

ابراز نگرانی آلمان و لهستان از تحولات شبه جزیره کریمه

ابراز نگرانی آلمان و لهستان از تحولات شبه جزیره کریمه

دولت های آلمان و لهستان از تصرف ساختمان های دولتی و پارلمان در شبه جزیره کریمه اوکراین ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "اورسولا فون در لین" وزیر دفاع آلمان در مورد تجزیه اوکراین هشدار داد. وی در واکنش به حمله افراد مسلح به مراکز دولتی در شبه جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین گفت: ما در مورد این وقایع نگران هستیم.

به گفته فون در لین، مهمترین مسئله در تحولات اوکراین جلوگیری از تجزیه این کشور است. وی این سخنان را پیش از آغاز نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل بیان کرد. نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز با موضوع تحولات اخیر اوکراین برگزار می شود. روز گذشته نیز دبیرکل ناتو با اعلام هشدار در مورد بالاگرفتن تنش ها در اوکراین بر لزوم احترام کشورهای دیگر به تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

همچنین "رادوسلاو سیکورسکی" وزیر خارجه لهستان حمله افراد مسلح به پارلمان و مراکز دولتی شبه جزیره کریمه را آغازگر بحرانی منطقه ای دانست. وی این اقدام را خطرناک ارزیابی کرد و گفت: به آنهایی که این کار را کردند و آنهایی که اجازه ارتکاب این عمل را دادند هشدار می دهم، این اقدام آغازگر تنش های منطقه ای خواهد بود.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت در مورد "بازی خطرناک" در اوکراین هشدار داد. گفتنی است افراد مسلح ناشناس امروز با حمله و تصرف مراکز دولتی و ساختمان پارلمان کریمه، پرچم روسیه را بر فراز آنها به اهتزار درآوردند.

کد N151272

وبگردی