آفتاب
پژمانفر مطرح کرد

600 میلیارد تومان برای افزایش جمعیت کشور هزینه می‌شود

600 میلیارد تومان برای افزایش جمعیت کشور هزینه می‌شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صرف مبلغ 600 میلیارد تومان در سال 92 برای تنظیم جمعیت کشور گفت: این رقم در سال 93 به افزایش جمعیت اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر شب گذشته در همایش تخصصی «کاهش جمعیت؛ ضربه سهمگین بر پیکر مسلمانان» که در تالار نور مشهد برگزار شد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت را کار سخت و پرتلاشی دانست و اظهار کرد: فرهنگ کاهش جمعیت در لایه‌های پایین جامعه ما نفوذ کرده و به یک باور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه "باید بتوانیم ابتدا این باورها را در خواص و سپس در عامه مردم اصلاح کنیم و رویکرد تغییر رفتاری را داشته باشیم"، خاطرنشان کرد: در طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» مجلس شورای اسلامی، سعی کردیم تمام موضوعات از قبیل کاهش سن ازوداج، تسهیلات و امکاناتی برای رشد باروری، سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری و ... را در نظر بگیریم.

پژمانفر ادامه داد: برای مثال امکاناتی را برای دانشجویان متأهل در نظر گرفتیم یا تسهیلاتی را در بحث سربازی پیشنهاد دادیم تا به ازای هر فرزند دو تا سه ماه از مدت زمان خدمت متأهلان دارای فرزند کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه "هنوز نتوانستیم نظر دولت را درباره طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده داشته باشیم"، تصریح کرد: پس از بودجه 93 رسیدگی به این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "باور داریم این تسهیلات و حمایت‌های مالی لازم است اما کافی نیست"، افزود: در این راستا تحول فرهنگی ضروری است و این مساله با چند مصوبه حل نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N150843

وبگردی