آفتاب

سوال از وزیر اطلاعات درباره شلوار عطاران / طنز

سوال از وزیر اطلاعات درباره شلوار عطاران / طنز

بعد از سوال‌های متعدد مجلس از وزرای کابینه حسن روحانی، این بار نوبت به وزیر اطلاعات رسید که به عنوان سوال‌شونده به مجلس برود.


به گزارش آفتاب به نقل از ستاره نیوز، این بار 43 نماینده، 21 سوال از آقای علوی پرسیدند که چیزی بالغ بر همش به وزیر اطلاعات ربط نداشت. پیش از هر چیز توجه شما را به برخی از سوالاتی که نمایندگان از وزیر اطلاعات پرسیدند جلب می‌کنیم:
دنبال کردن عادی‌سازی رابطه با آمریکا که مصداق نظام سلطه است، توسط وزارت امور خارجه و شخص رئیس‌جمهور؛
پاسخ احتمالی آقای وزیر: «بنده وزیر اطلاعات هستم. وزیر خارجه اون ریش پروفسوریه‌ست!»
نمایندگان به اتفاق آراء قانع نمی‌شوند.
2. بیان اینکه آمریکا کدخدای جهان است توسط مسئولان کشور و پرداختن عملی به این دیدگاه اشتباه؛
پاسخ احتمالی: بله این رو رئیس‌جمهور گفته بود. ولی چه کنم؟ رئیسمه. شما مگه جلوی رئیس‌تون می‌ایستید؟
نمایندگان به اتفاق آراء دو دو کنان از کادر خارج می‌شوند.
3. تهدید و زیر سوال بردن مجلس توسط مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور که باعث اختلاف بین قوا می‌شود؛
پاسخ احتمالی: به نام خدا، محمود علوی هستم، 60 ساله از تهران، وزیر اطلاعات کابینه. دقت بفرمایید، وزارت «اطلاعات». توجه فرمودید؟ یکبار دیگه تأکید می‌کنم: «اطلاعات»
گفتن دارد که نمایندگان قانع نشدند؟
4. توزیع نامناسب سبد کالا که باعث هتک حرمت به مردم شریف ایران و سوءاستفاده رسانه‌های خارجی شد؛
پاسخ احتمالی: سبد کالا؟! سبد؟! حالا می خواهید ما را اذیت کنید لااقل شأن وزارت اطلاعات را حفظ کنید.اسم ما می آید آمپر دشمنان می چسبد زیر گلویشان، حالا بیاییم راجع به سبد کالا جواب بدهیم؟
سوال های پیشنهادی طنزانه:
در ادامه، سوالات پیشنهادی خود را خدمت نمایندگان محترم تقدیم می‌کنیم، که لطف کنند و از وزیر اطلاعات بپرسند. باشد که ایشان استیضاح شود و حساب کار دست بقیه اعضای کابینه بیاید.
1. آقای علوی! چرا وقتی دوست ما آقای مایلی‌کهن داشت از علایق موسیقایی خودش صحبت می‌کرد، آقا فردورپوس می‌خند؟
2. آقای وزیر! چرا در انتخابات ریاست جمهوری 92، اولش درصد آقای جلیلی 11 درصد بود، ولی به جای اینکه زیاد شه، کم شد؟ چرا دیر نشون دادن؟ (آقای علوی می‌پرسد: 11 درصدِ چقدر؟ نماینده پاسخ می‌دهد: این جمعیت نمایندگان جبهه پایداری در مجلس 11 درصده؟ این حداقل 120 درصده! آقای علوی می‌پرسد: شما به من بگو، 11 درصدِ چقدر؟ نماینده باز کمی فکر می‌کند و می‌گوید: قالیباف بعد از تیموشنکو محبوب‌ترین کاندیدای جهانه)
3. جناب وزیر! نوه عمه خواهر خانمم پریشب که منزلشان بودیم سر شام از ظرف جلوی من، رون بزرگه را برداشت. متأسفانه شاهدیم از آن روز تا به حال شما هنوز هیچ واکنش مناسبی نشان نداده‌اید، چنان که فامیل ما جری‌تر شده و شوخی شوخی دست توی غذای ما هم می‌کند و همه سیب‌زمینی‌های قیمه را کش می‌رود. این امر موجب وهن ملت شریف ایران شده.
4. آقای علوی! وزیر خزانه‌داری دولت آمریکا، در دیدار با نمایندگان هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا با اشاره به درگیری‌های پراکنده در آلاسکا گفته این واقعه حاصل پرداخت نشدن حق بیمه بیکاری برخی کارگران آلاسکایی است که چند ماه است از کار بیکار شده‌اند. چرا چیزی نمی‌گویید؟ چرا سکوت می‌کنید؟ چرا؟!
5. آقای علوی! چرا با رضا عطاران برخورد نمی‌کنید؟ ایشان جلوی چشم آن همه آدم گفته برای اینکه مردم بخندند می‌خواهد شلوارش را از بالای درخت چنار پرت کند پایین. چرا کاری کردید آقای مشایخی ناراحت شود؟
6. وزیر محترم اطلاعات! اون چه وضع بازی بود؟! آدم به الشباب در تهران می‌بازد؟ آیا واقعا وزارت اطلاعات نباید با مجید غلام‌نژاد برخورد قاطعی صورت دهد؟ آیا این درست است که اینطور مثل اتوبان از کنارش رد شوند؟
اما یک سوال هم از شما خوانندگان عزیز:
سوال شش گزینه‌ای در حد المپیاد لنینگراد: چرا نمایندگان مجلس، سوالات سایر وزرا را از وزیر اطلاعات می‌پرسند؟
الف) رویشان نمی‌شود بقیه را برای صدهزارمین بار احضار کنند.
ب) می‌خواهند به آقای ظریف بی‌محلی کنند که فکر نکند چون انگلیسی حرف می‌زند و آنها نمی‌فهمند، خبری شده.
ج) آقای لاریجانی از همان روز رأی اعتماد سر شوخی را با ایشان باز کرد. حالا نمایندگان خواستند بعد از مدت‌ها یک شوخی با ایشان کرده باشند.
د) خواستند ببینند اطلاعات عمومی آقای وزیر در چه سطح است.
ه) دیوار کوتاه‌تر از ایشان پیدا نکردند چون آقای علوی تنها وزیری است که هرچه اذیت‌اش می‌کنند صدایی از او در نمی‌آید.
و) وقتی فرق MPT و NPT را نمی‌دانند، فرق وزیر اطلاعات با امور خارجه را بدانند؟
کد N150833

وبگردی