آفتاب
ابوترابی فرد:

راکتور آب سنگین اراک بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است/ برقراری موازنه قدرت بین ایران و جهان استکبار

راکتور آب سنگین اراک بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است/ برقراری موازنه قدرت بین ایران و جهان استکبار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای نیروی هوایی با بیان اینکه امروز در صحنه های تقابل طعم تلخ شکست را در ذائقه غرب و استکبار قرار دادیم افزود: موازنه قدرت بین ایران و جهان استکبار برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش که امروز پنجشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: شهدای نیروی هوایی نگین های درخشان نیروهای مسلح ایران در عرصه های گوناگون قدم های استثنایی را برداشته و کارهای آسمانی انجام دادند.

وی ادامه داد: ستون فقرات رژیم شاهنشاهی با رژه و سلام افسران و کارکنان نیروی هوایی در برابر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در مدرسه علوی شکست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کدام هوشمندی است که تردید نماید پرواز هواپیماهای ایران در آسمان عراق در روز اول جنگ ارتش عراق را با یاس و ناامیدی روبرو کرد ادامه داد: شهدای نیروی هوایی ایمان، اخلاق، ایثار و فهم نظامی را به هم گره زدند. اگر امروز مقام ارشد اطلاعات ارتش آمریکا در کنگره آمریکا اظهار می کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا در خاورمیانه را مهار کرده و به گل نشانده دستاورد ایثار و شهادت طلبی پدران و فرزندان شما است.

وی افزود: اگر امروز می بینید استکبار با تمام تعدی ها و عربده ها قدرت کمترین جسارت را ندارد دستاورد ایثار فرزندانی است که در آغوش مادران مومن و پدران صالح تربیت شده اند و مطمئن باشید نصرت الهی در سایه صبر و پایداری، ایمان و استقامت ملت ایران همیشه یاور مردم خواهد بود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز در صحنه های تقابل طعم تلخ شکست را در ذائقه غرب و استکبار قرار دادیم افزود: امروز اگر نمایندگان ما در مذاکرات هسته ای در برابر شش کشور بزرگ اقتصادی و نظامی با قدرت می نشینند و مذاکره می کنند و موازنه قدرت بین ایران و جهان استکبار را به دست آورده اند دستاورد آن ایثار و پایداری است.

وی ادامه داد: دیروز پرونده هسته ای را به شورای امنیت فرستادند برای تعطیلی سایت های هسته ای اما امروز با قبول شکست مذاکره می کنند و اقدام مشترک را مبنی بر توقف تحریم ها امضا می کنند در حالی که 19 هزار سانتریفیوژ در کشور می چرخد و راکتور آب سنگین اراک بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است که این شرایط دستاورد آن ایثار و پایمردی مردم ایران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران شایسته آن است که در مسیر عزت و اقتدار به دستیابی به جایگاه برتر حرکت کند ادامه داد: با لطف الهی تدبیر شایسته، گام درست و کارآمد برداشته خواهد شد و با اقتصاد مولد مبتنی بر تولید مردم در جایگاه واقعی خود قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ما امروز از نظر قدرت دفاعی در جایگاه فاخری قرار داریم، از نظر سیاسی به قدرت بزرگ سیاسی در منطقه و نظام بین الملل تبدیل دشمنی که بهترین گواه این سخنان مذاکرات هسته‌ای است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز قدرت دفاعی ایران با موشک های بالستیک از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است، ادامه داد: با اقتصاد مبتنی بر نوآوری علمی و مبتنی بر تولید و مدیریت مصرف و برآمده از دانش و هوش ملت ایران؛ نه از فروش سرمایه نفت و گاز ایران می تواند در جایگاهی که شایسته آن است قرار گیرد.

کد N150734

وبگردی