آفتاب

افزایش نگرانی‌ها در کره‌شمالی از "تهاجم فرهنگی"

افزایش نگرانی‌ها در کره‌شمالی از "تهاجم فرهنگی"

رهبر کره شمالی نسبت به افزایش و گسترش تهاجم فرهنگی در کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) در بازتاب نگرانی فزاینده پیونگ‌یانگ درباره عدم توانایی در دور نگه داشتن جهان در نفوذ به این کشور گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه کنفرانسی با مقام‌های حزب کارگر حاکم، بر ضرورت افزایش اقدامات در شست‌وشوی مغزی و جلوگیری از ظهور طرفداری‌های جانبدارانه تاکید کرد.

در دسامبر 2013، کیم جونگ اون، شوهرعمه خود را دستگیر و اعدام کرد؛ اقدامی که بعدا آن را یک ضربه کاری سخت بر پیکره جناح‌گرایی و جانبداری کورکورانه دانست.

دولت کره شمالی به صورت موفقیت‌آمیزی مردم خود را از جهان خارج به مدت چند دهه دور نگه داشته اما قدرت پیشگیرانه این دولت در سال‌های اخیر از میان رفته است.

تلفن‌های همراه قاچاقی چین به مردم در نزدیکی مرزها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اپراتورهای دولت چین ارتباط برقرار کنند و مکالمات تلفنی بین‌المللی داشته باشند در حالی که تلویزیون‌های کابلی اجازه دسترسی به شبکه‌های برون مرزی را به آنها نمی‌دهد.

همچنین یو اس بی، ام پی تری و دی وی دی‌های قاچاق نیز هر خبر و هر سریال تلویزیونی را از کره جنوبی به مردم در کره شمالی منتقل می‌کند اگر چه برای جلوگیری از این مساله، سرکوب‌های گسترده صورت گرفته است.

آژانس خبری کی سی ان آی به نقل از کیم جونگ اون گزارش داد: ما باید شبکه‌ای را با دو یا سه لایه برای جلوگیری از مسموم کردن ذهن مردم کره شمالی توسط دشمنانمان ایجاد کنیم. ما همچنین باید اقدامات اولیه برای خنثی کردن توطئه‌های امپرالیسم در تهاجم ایدئولوژیکی و فرهنگی صورت دهیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نظارت دائم، شست‌وشوی مغزی و تهدید به حبس‌های طولانی مدت در اردوگاه‌های کار اجباری یا حتی اعدام هم تاثیر کمی بر این روند گذاشته و ساکنان کره شمالی همچنان اخبار و سایر سرگرمی‌ها را از خارج دنبال می‌کنند و به آنها دسترسی دارند.

دی وی دی‌ها و یو اس بی‌های ارزان قیمت که اکثرا حاوی سریال‌ها و فیلم‌های ساخته شده در کره جنوبی هستند در بازار سیاه به راحتی در دسترس هستند.

در گزارش غیرموثق منتشر شده توسط روزنامه جونگ ‌آنگ ایلبو در کره جنوبی که نوامبر 2013 تهیه شد، آمده است، 80 تن در یک سرکوب علیه نمایش‌ها و فیلم‌های خارجی اعدام شدند.

انتهای پیام

کد N150241

وبگردی