آفتاب

بروجردی : تعجب می کنیم که رژیم صهیونیستی بازی با آتش را شروع کرده است

بروجردی : تعجب می کنیم که رژیم صهیونیستی بازی با آتش را شروع کرده است

بیروت – ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه مقاومت درس خود را برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی بلد است، گفت که تعجب می کنیم این رژیم باردیگر بازی با آتش را شروع کرده است.

به گزارش ایرنا، « علاء الدین بروجردی» شامگاه چهارشنبه در کنفرانسی خبری در دمشق پایتخت سوریه ، در پاسخ به سئوالی درباره تحرکات جدید رژیم صهیونیستی ازجمله حمله هوایی آن به پایگاه حزب الله لبنان، خاطرنشان کرد که حزب الله حق خود را برای پاسخ به این حمله محفوظ اعلام کرده است.

بروجردی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی باید از تجارب جنگ های 33 ، 22 و8 روزه درس گرفته باشد و بداند که در صورت هرگونه ماجراجویی جدید تنها به رقم شکست های آن اضافه خواهد شد.



** آمریکا نمی تواند رای و نظر خود را به ملت سوریه تحمیل کند

وی همچنین با بیان اینکه تحولات در سوریه به نفع دولت و ملت این کشور دیر یا زود پایان خواهد یافت، تاکید کرد که آمریکا نمی تواند رای و نظر دیکتاتورمابانه خود را بر ملت سوریه تحمیل کند.

بروجردی گفت که با مقامات ارشد سوریه در باره تحولات این کشور ، روابط تهران و دمشق از جمله پارلمان های دو کشور و بویژه کنفرانس ژنو 2 مذاکره کرده است.

وی با بیان اینکه « دولت و ملت سوریه حتی نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار دارند»، تاکید کرد که ما از ملت سوریه برای تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات و صندوی رای حمایت می کنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: « اخضر ابراهیمی» فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه، در اجلاس ژنو 2 بین هیات دولت سوریه و مخالفان بی طرفی را رعایت نکرده و کاملا از یک طرف حمایت کرده است .

وی با بیان اینکه ایفای نقش ابراهیمی بسیار تعجب برانگیز بود، اظهارداشت: اخضر ابراهیمی ناراحتی خود را از اینکه یک شخصیت حقوقدان ، قوی و خبره ریاست هیات دولت سوریه را برعهده داشته ابراز کرده و حتی خواستار تغییر او شده است.

بروجردی با بیان اینکه با پایان بحران سوریه ، تروریست های تکفیری جایی در این کشور نخواهند داشت، گفت که این عناصر مجبور هستند به کشورهای خود بازگردند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد که گزینه نظامی در سوریه تنها به افزایش شمار قربانیان بی گناه منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد:کشورهایی که تاکنون راه اشتباه را در پیش گرفته اند باید در سیاست های خود در قبال راه کار حل بحران سوریه تجدید نظر کنند.

بروجردی، گفت که تروریست های در سوریه با رژیم صهیونیستی همپیمان شده اند و نتانیاهو با حضور در بیمارستان از آنها عیادت کرده و حتی بین آنها حرف های عاشقانه هم رد و بدل شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تروریسم یک پدیده خطرناکی شده است که منطقه و جهان را تهدید می کند، افزود: سازمان ملل متحد باید مسئولیت بزرگ خود در این زمینه را برعهده بگیرد بویژه اینکه گروه های ترویستی اخیرا مبادرت به ساخت گلوله هایی کرده اند که می توانند گازهای سمی حمل کنند.

وی گفت که بشار اسد رییس جمهوری سوریه برغم همه فشارهایی که بر او وارد شده ، در جبهه و محور مقاومت ضد صهیونیستی ایستاده است و باید از وی و نظام سوریه که مقاومت و پایدار هستند در جنگ علیه تروریسم بیشتر حمایت کرد.

بروجردی در راس یک هیات سیاسی و پارلمانی دیروز(سه شنبه ) وارد دمشق شد و در مدت اقامت در سوریه با « بشار اسد» رییس جمهوری، « ولید المعلم» وزیر امور خارجه و « محمد جهاداللحام» رییس مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

هیات ایرانی قرار است به لبنان نیز سفر کند.

خاورم ** 1324
کد N150212

وبگردی