آفتاب

نیروهای دولتی سوریه به سوی حلب پیشروی کردند

نیروهای دولتی سوریه به سوی حلب پیشروی کردند

تهران – ایرنا – نیروهای دولتی سوریه موفق به پیشروی بیشتر به سوی مواضع تروریست ها نزدیک فرودگاه شهر حلب در شمال این کشور شدند.

به نوشته روزنامه ˈدیلی استارˈ چاپ لبنان، گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد که نیروهای دولتی با حمایت نیروهای شبه نظامی دفاع ملی و حزب الله لبنان به سوی مواضع گروه های تروریستی نزدیک فرودگاه حلب و ستاد لشگر هشتادم ارتش سوریه پیشروی کرده اند.

این گروه ناظر بر اوضاع سوریه افزود که دستکم 17 تروریست از جمله شماری از شهروندان کشورهای دیگر در این درگیری کشته شده اند.

به گفته این گروه، نیروهای دولتی اکنون در فاصله یک کیلومتری محله ˈطریق البابˈ هستند که در هفته های گذشته بارها هدف حملات هوایی و بمب های بشکه ای نیروهای دولتی قرار گرفته است.

این گروه افزود: نیروهای دولتی با حمایت نیروهای شبه نظامی موفق به بازپس گیری یک کارخانه در بخش شیخ سعید حلب شده اند.

تروریست های جبهه النصره نیز در این درگیری ها، یک دستگاه خودروی نیروهای دولتی را در محله شیخ نجار از کار انداختند و تلفاتی به آنها وارد کردند.

سه گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره، ارتش مجاهدین و ائتلاف جبهه اسلامی مرکب از هفت گروه شبه نظامی اعلام کردند که برای تشکیل یک مرکز فرماندهی هماهنگ برای کمک به مقابله با تلاش های اخیر دولت برای پیشروی به سوی این شهر در شمال سوریه متحد شده اند.

به گزارش این گروه حقوق بشری، به رغم درخواست تروریست ها برای وحدت به منظور رویارویی با عملیات آفندی نیروهای دولتی،دو گردان از تروریست ها در این شهر درگیر شدند که در جریان تبادل آتش آنها،دو شهروند غیرنظامی جان باختند.

مترجمام**1486**1856
کد N150184

وبگردی