آفتاب

درخواست کمک اوکراین از صندوق بین المللی پول

درخواست کمک اوکراین از صندوق بین المللی پول

تهران-ایرنا- رئیس بانک مرکزی اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور از صندوق بین المللی پول درخواست کرده است تا به روند آماده سازی یک برنامه کمک رسانی مالی جدید به اقتصاد اوکراین یاری رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کیف،استپان کوبیف به خبرنگاران گفت که بانک مرکزی اوکراین در حال اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خروج سرمایه های این کشور از اوکراین است.

به دنبال تشدید ناآرامی ها در اوکراین و اندکی پیش از سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ این گمانه زنی ها مطرح بود که شماری از مقامات اوکراین در حال خارج کردن پول از اوکراین هستند.

کوبیف خاطر نشان کرد: نشست هایی با نمایندگان صندوق بین المللی پول داشته ایم و با آنها تبادل اطلاعات شد. این نمایندگان برای فعالیت بر روی برنامه جدیدی در راستای حمایت از اقتصاد اوکراین به این کشور دعوت شده اند.

این مقام اقتصادی اوکراین تصریح کرد که طرح صد بحران در اوکراین فردا و یا روزهای آتی تصویب خواهد شد.

در همین اولیور بایلی سخنگوی کمیسیون اروپا نیز خاطر نشان کرد، هنوز هیچ تصمیم قطعی در مورد اینکه کنفرانس کشورهای کمک کننده به اقتصاد اوکراین ممکن است چه زمانی برگزار شود، اتخاذ نشده است.

این مقام کمیسیون اروپا در ادامه خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا در حال رایزنی و همکاری با صندوق بین المللی پول و بانک اروپایی بر روی طرح های در زمینه ارائه کمک های مالی به اوکراین است.

وی خاطر نشان کرد: هر سازمانی برای خود مقررات و شیوه های خاص خود را دارد که لازم است به آنها احترام گذاشت. به این مسئله نیز اشاره کرده ایم که کشورهایی همچون روسیه نیز باید در حصول هرگونه راه حل برای ارائه کمک های مالی به اوکراین حضور داشته باشند.

مترجمام**9234**1856
کد N150138

وبگردی