آفتاب

آماده باش کامل نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین

آماده باش کامل نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین

مسکو-ایرنا- ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه دستور آماده باش کامل نیروهای نظامی روسیه در مرزهای با اوکراین را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈسرگئی شایگوˈ وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در جمع سران و فرماندهان نیروهای مسلح روسیه گفت: رییس جمهوری روسیه به وزارت دفاع دستور داد بطور سرزده آمادگی نظامی نیروهای مسلح حوزه های نظامی غربی و مرکزی و تعدادی از نیروهای دیگر را آزمایش کند.

وی افزود: بر اساس این دستور، تمام واحدهای نظامی مستقر در غرب کشور، ارتش دوم حوزه نظامی مرکزی روسیه، نیروی پدافند هوایی-فضایی روسیه ، نیروهای هوابرد، و نیروی هوایی ساعت 14 بعدازظهر امروز به جالت آماده باش درآمده اند.

به گفته شایگو، آزمایش نیروها در این مناطق در دو مرحله و تا تاریخ سوم ماه مارس صورت می گیرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: در مرحله اول رییس ستاد کل نیروهای مسلح باید امروز و فردا پنجشنبه نیروهای نظامی را به حالت آماده باش کامل جنگی درآورد و به استقرار آنها در پایگاه های نظامی زمینی و دریایی بپردازد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم از روز 28 ماه فوریه جاری تا سوم ماه مارس آینده رییس ستاد کل نیروهای مسلح دستور یافته است رزمایش عملیاتی و تاکتیکی با شرکت ارتش های ششم و بیستم حوزه نظامی غرب و ارتش دوم حوزه نظامی مرکزی و فرماندهی نیروی هوابرد برگزار کند.

علاوه بر آن در این مرحله رزمایشی با شرکت واحدهای ناوگان شمال و دریای بالتیک برگزار می شود.

وزیر دفاع روسیه گفت: بخشی از نیروی هوایی و نیروی پدافندهوایی در پایگاه های هوایی عملیاتی مستقر خواهند شد.

وی توضیح داد: علاوه بر آن در تمامی شهرک های نظامی حوزه نظامی غرب اقدامات ضدتروریستی آزمایش خواهد شد.

نیروهای نظامی روسیه روز هفتم ماه مارس آینده به محل های استقرار دائمی خود بازخواهند گشت.

به گزارش رسانه های خبری روسیه در این رزمایش بیش از 150 هزار نیروی نظامی شرکت می کنند و در آن انواع اقدامات ازجمله بمباران هوایی تمرین خواهد شد.

اروپام/2242**518 **1010
کد N150130

وبگردی