آفتاب
رئیس جمهور در دیدار با ایثارگران هرمزگان:

بخشی از معوقه ایثارگران هفته آینده پرداخت می شود / دولت تورم 42 درصدی را به 33 درصد رساند

بخشی از معوقه ایثارگران هفته آینده پرداخت می شود / دولت تورم 42 درصدی را به 33 درصد رساند

رئیس جمهور با بیان این که دولت کار خود را با تورم 43 درصدی آغاز و امروز این تورم را به 33 درصد رسانده است گفت: مسیری که این دولت انتخاب کرده مسیر درستی است که آن را ادامه خواهد داد اما باید برای رفع مشکلات صبر و تحمل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در دومین روز از سفر استانی خود به استان هرمزگان عصر امروز با جمعی از ایثارگران این استان دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با بیان این که انقلاب، عظمت، استقلال و سرافرازی امروز ایران اسلامی مرهون دلاوری فرزندان عزیز این مرز و بوم است گفت: چه در دوران نهضت اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی افزود: آنهایی که عزیزی را تقدیم انقلاب کردند و آن هایی که سلامت خود را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کردند و عزیزانی که رنج و سختی ها را با صبر تحمل می کنند برای ما درس مقاومت، صبر و ایستادگی هستند.

روحانی با بیان این که در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همه مردم ما به صحنه آمدند گفت: اگر مردم به صحنه نمی آمدند ما چه در انقلاب و چه در جنگ تحمیلی پیروز نمی شدیم و نمی توانستیم دشمن را از خاک عزیزمان بیرون کنیم.

وی با بیان این که جنگ هشت ساله در یک شرایط ویژه به کشور ما تحمیل شد گفت: دشمن اگر فکر نمی کرد که در زمانی کوتاه بتواند تمام کشور را اشغال کند حداقل به استان های مرزی چشم دوخته بود اما مردم ایران همه به صحنه آمدند و جنگ و جهاد کردند و دشمن را ناکام گذاشتند چرا که اگر یک عده می ماندند و گوششان به صدای دشمن بود و یک عده دیگر گوششان به صدای امام پیروز نمی شدیم.

رئیس جمهور با بیان این که همه سران قوا فرزندانشان در جبهه حضور داشتند گفت: در یک سفری که در جنگ تحمیلی به جبهه داشتم فرزندان هر سه رئیس قوه دیدم.

وی افزود: آن زمان رئیس جمهور آیت الله خامنه ای بود و آقای موسوی اردبیلی و هاشمی نیز رئیس قوه قضائیه و مقننه بودند که من در سفری به دزفول فرزندان هر سه بزرگوار را در جنگ دیدم. بنابراین این خیلی مهم است که در یک کشور همه به صحنه بیایند.

وی یادآور شد: ما حتی دیده ایم که امام جمعه ای سه فرزند خود را تقدیم دفاع مقدس کرده است. اگر یک ملتی برای یک هدف مقدس همه اقشار آن دست به دست هم بدهند خداوند آن ملت را پیروز خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که ما در جنگ تحمیلی دشمن را تا میلیمتر آخر از خاک کشورمان بیرون کردیم گفت: این یک افتخار بزرگ است چرا که در جنگ تحمیلی تمام قدرت های بزرگ به صدام کمک کرده بودند و ایران تنها با همه آن ها می جنگید و این از عجایب جنگ بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: امروز روزگار سختی است و ممکن است به نظر بعضی ها بیاید که امروز روزگاری است و ممکن است به نظر بعضی ها سخت بیاید و من هم قبول دارم زندگی مردم توام با مشکلات است و می دانم که تورم 42 درصدی یعنی چه.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی جنسی 40 درصد گرانتر نسبت به سال گذشته در اختیار مردم قرار می گیرد وقتی بیکاری افزایش می یابد وقتی در کشوری رشد و توسعه نیست این به معنای فشار بر مردم است و دولت تمام تلاشش بر این بوده که این فشار ها کاسته شود.

رئیس جمهور با بیان این که دولت با تورم 42 درصد کار خود را شروع کرده است گفت: دولت توانسته این تورم را امروز به 33 درصد برساند که این کار بسیار بزرگی است.

روحانی افزود: البته ما هنوز خیلی کار داریم و باید سال آینده این تورم را تا 25 درصد برسانیم و حتی قدم به قدم آن را به 12 درصد برسانیم تا یک زندگی معمولی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که مسیر دولت مسیر درستی است گفت: مسیری که این دولت انتخاب کرده با مشورت متخصصین و صاحب نظران بوده است و این مسیر را ادامه خواهد داد ولی باید صبر و تحمل کرد چون مشکلات بزرگ را یک روزه و یک شبه نمی شود حل کرد.

وی با بیان این که در سایه تحریم و در کنار تورم فشار زیادی بر مردم بوده است گفت: تحریم های ظالمانه ای علیه ایران اعمال شده است که هنوز تمام نشده است.

وی افزود: تحریم یعنی این که جنسی که به دست ما میرسد گرانتر از حد معمول باشد.

روحانی با اشاره به دیدارهایش با مقام های اروپایی گفت: در دیدارهایی که با سران اروپایی داشتم به آنان گفتم که این تحریم ها نه تنها غیرقانونی بوده بلکه ضدحقوق بشر هم هست چرا که در سایه این تحریم ها دارو و تجهیزات پزشکی هم گرانتر به دست مردم می رسد ضمن این که بعضی از اقلام ها نیز به دست مان نمی رسد.

وی تاکید کرد: امروز در سایه ایستادگی، وحدت، روی پای خود ایستادن و صبر و تحمل می توانیم از مشکلات قدم به قدم عبور کنیم.

همچنین رئیس جمهور با بیان این که دولت در برابر خانواده ایثارگران دین بزرگی بر دوش دارد گفت: خانواده ایثارگران، شهدا، آزادگان معلمان بزرگ این کشور هستند و ما باید از آنان درس بیاموزیم.

وی با بیان این که مردم ایران مردم قدرشناسی هستند ادامه داد: مردم ما قدر شما خانواده های ایثارگر را می دانند. همه می دانند اگر ایثار و فداکاری شما نبود چه بر سر کشور می آمد اما کسانی که به این کشور ظلم کردند نتیجه اش را دیده اند و آه خانواده های ایثارگران و شهدا دامن همه آن ها را گرفت.

وی با اشاره به قانون جامع مربوط به ایثارگران که سال ها روی زمین مانده است گفت: دولت دستور اجرای این قانون را صادر کرده و قدم به قدم این قانون را در حدی که توان دارد اجرا می کند.

وی ادامه داد: با وجود این که اسفند ماه، ماه سختی برای دولت است گفت: اما بخشی از بدهی هایی که به ایثارگران داشتیم در هفته آینده به حساب این عزیزان واریز خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما دست به دست هم مسیر پیشرفت ایران را ادامه می دهیم و ایرانی آباد می رسانیم تا روح شهدا از ما راضی باشند.

کد N150105

وبگردی