آفتاب

آغار چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی

آغار چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی

چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی از سوی انجمن علمی پزشکان قانونی صبح امروز با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی، رییس انجمن پزشکان قانونی و جمعی از پزشکان و کارشناسان این حوزه در بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد شجاعی در افتتاحیه این کنگره با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم و تاکید بر نقش پزشکی قانونی در رسیدگی‌های قضایی گفت: رشته پزشکی قانونی تخصصی خاص در گروه پزشکی محسوب می‌شود؛ زیرا متخصصان این رشته علاوه بر اینکه پزشک هستند و می‌توانند طبابت کنند، به نوعی کار قضاوت را نیز بر عهده دارند.

وی افزود: پزشکان قانونی به دلیل ارتباط با پرونده‌های قضایی و اعلام نظر کارشناسی در مورد بسیاری از این پرونده‌ها در ارتباط مستقیم با امر قضاوت هستند؛ زیرا در بیشتر پرونده‌ها تصمیم‌گیری و صدور رای نهایی قاضی بر اساس نظر کارشناس پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، اظهار کرد: باید برای کار پزشکی قانونی در کشور اهمیت خاصی قائل شویم، به نحوی که جایگاه متخصصان این رشته به طور کامل شناخته شود.

به گفته وی پزشکان قانونی باید به شکلی مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند با آسایش خیال و بدون دغدغه بر کار تخصصی خود تمرکز و در مورد پرونده‌ها اعلام‌نظر کنند و در عین حال قداست آنان نیز حفظ شود.

شجاعی با اشاره به تلاش همه‌جانبه سازمان برای ارتقای هرچه بیشتر جایگاه رشته پزشکی قانونی، تصریح کرد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود که پزشکان و کارشناسان سازمان مشکل معیشتی نداشته باشند و زمینه‌ای فراهم شود تا پزشکان قانونی ناچار نباشند به دلیل برخی مشکلات، خارج از وظایف سازمانی خود در شغلی دیگر مشغول شوند.

بر اساس این گزارش، چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی قانونی با موضوع جایگاه پزشکی قانونی در گسترش عدالت و امنیت اجتماعی از هفتم تا نهم اسفندماه جاری در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. در این کنگره محورهایی همچون اخلاق پزشکی، فقه و حقوق پزشکی، پزشکی قانونی بالینی، معاینه و کالبد گشایی بالینی، روان‌پزشکی قانونی، آنتروپولوژی، پرستار، ماما و قانون، مسمومیت‌ها، کودک‌آزاری، باروری مصنوعی و اهدای جنین، ‌اتانازی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در برنامه‌های اولین روز کنگره پزشکی قانونی موضوعاتی همچون قصور پزشکی،‌ مسمومیت‌ها، حقوق پزشکی، رادیولوژی، کمیته امور آزمایشگاهی، پزشکی قانونی بالینی و قصور، تعدد اسباب، باروری مصنوعی و پرستاری در قالب نشست‌های تخصصی و پانل‌های علمی در سالن‌های اصلی و فرعی محل برپایی کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N150025

وبگردی