آفتاب

کمیسیون های ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین در شیراز آغاز به کار کرد

کمیسیون های ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین در شیراز آغاز به کار کرد

کمیسیون های سه گانه ششمین اجلاسیه جامعه مدرسین صبح امروز در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در آغاز به کار این کمیسیون ها از ساخت شهرک مرکزی حوزه های علمیه جنوب کشور در زمینی با مساحت 50 هکتار در شیراز خبرداد و گفت: در استان فارس پنج هزار طلبه مشغول به تحصیل در 51 مدرسه مخصوص برادران و 25 حوزه نیز به تربیت خواهران طلاب مشغول هستند و همچنین دو هزار طلبه فارسی نیز در قم تحصیل می کنند.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که استان فارس بیشترین تعداد نماز جمعه را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در بیش از 70 نقطه استان فارس نماز جمعه برگزار می‌شود که 20 مورد اعلام نیز نیز گزارش شده و در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در این استان مسجدی با قدمت یک هزار و 200 سال به نام جامع عتیق و با داشتن مکانی به نام "خدای خانه" که مرکز درس شهید آیت الله دستغیب بوده وجود دارد که نشان از تمایل مردم استان فارس به علوم دینی است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در هشتمین سال پس از رحلت پیامبر مردم این استان به اسلام گرایش پیدا کرده و مسلمان شدند و گورستان کهن دارالسلام در شهر شیراز نیز مبین این موضع است.

به گزارش ایسنا، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز گفت: بزرگان فارس همیشه در همه ابعاد خصوصا در مباحث علمی و مذهبی پیشگامان حرکت های مهم در کشور بودند.

حسینی بوشهری گفت: استان فارس دارای قابلیت های بسیار خوبی از جمله فعالیت های حوزه های علمیه است که در این خصوص امیدوارم مصوبات این اجلاسیه به افزایش توان حوزه ها کمک کند.

عضو خبرگان رهبری گفت: برخی دلیل برگزاری این اجلاسیه های منطقه ای را جویا می شوند در حالیکه باید به این نکته توجه داشت که نباید از این اجلاسیه ها انتظار کار ضربتی داشت.

وی تاکید کرد:همین که اندیشمندان به آسیب شناسی و قابلیت ها و ظرفیت های موجود در مناطق می پردازند و با کنار هم گذاشتن این موضوعات به یک خروجی مطلوب دست پیدا می کنیم نتیجه مثبت است.

وی یادآور شد: نتیجه این اجلاسیه به محضر مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار رسانده می شود و همچنین نتایج ماخوذه از حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تبلیغی را به متولیان این امور انتقال داده می‌شود.

اولین روز از ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد فارس، بوشهر و هرمزگان از صبح چهارشنبه در شیراز آغاز به کار کرد و تا بعد از ظهر در قالب جلسات کمیسیون های سه گانه، مسائل و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، صبح فردا، جلسه عمومی این اجلاسیه، در شیراز با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی و آیت الله جنتی، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N149943

وبگردی