آفتاب

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خروجی لازم را نداشته است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خروجی لازم را نداشته است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی معتقد است برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خروجی و نتایج لازم را به دنبال نداشته و نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه موجب ایجاد مشکل شده است.

"علی نعمت چهاردولی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، گفت: برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حد شعار بوده و تنها سیستم آموزشی 5-3-4 به سیستم 6-3-3 تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای سیستم 6-3-3 هم زیربنا و آمادگی لازم به وجود نیامده بود و با اجرای این طرح نه تنها مشکلی از نظام آموزشی ما حل نشد بلکه به مشکلات قبلی هم اضافه شد.

چهاردولی در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت در تربیت اسلامی چگونه است، گفت: تربیت آموختنی و اکتسابی است و اخلاق را باید یاد گرفت و آموزش داد که متصدی این آموزش نظام است و نظام آموزشی شامل بخش های مختلف آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، دانشگاهها، رسانه ها و والدین است.

وی افزود: متاسفانه امروز در بحث تربیت اسلامی که سازنده فرهنگ جامعه ماست، اقدامات آنچنانی انجام نشده و ادارات و ارگانهای مربوطه بیشتر به موازی کاری با یکدیگر پرداخته اند.

نماینده مردم ملایر یادآور شد: تمامی ارگانهای مربوط به حوزه آموزشی و تربیت اسلامی برای برنامه های خود هزینه می کنند اما حوزه وظایف هر یک در تربیت اسلامی مشخص نیست و به همین دلیل در کشور اسلامی مان شاهد بزهکاری، مردم آزاری، کودک آزاری و قتل هستیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جامع و کامل در راستای اهداف تربیت اسلامی توسط دولت، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه تربیت اسلامی آنطور که باید کار نشده و در این زمینه نمی توان تنها به آموزش از طریق کتب درسی اکتفا کرد.

چهاردولی ادامه داد: تربیت اسلامی باید سرلوحه تمامی برنامه های صدا و سیما و رسانه ها، تئاتر، فیلم ها، دروس و الگوهای ارائه شده در جامعه باشد اما تاکنون در این حوزه ها برای تربیت اسلامی کار کیفی و قدرتمندی انجام نشده است.

وی گفت: برای جلوگیری از موازی کاری باید طرح جامعی توسط متولیان امر مشخص شود تا عملکرد هر ارگان تعیین و نتایج مناسبی را شاهد باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در بحث آموزش قرآن اداراتی همچون ارشاد و فرهنگ اسلامی، حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش خود را متولی امر می دانند و با وجود فعالیت شبکه قرآن در صدا و سیما و اعمال هزینه های پراکنده در این ارگانها، نتیجه مورد نظر حاصل نشده است.

انتهای پیام

کد N149942

وبگردی